شناسهٔ خبر: 69788 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده آغاز شد

فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: میزان تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شیراز ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان فارس ۴۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور اذعان داشت: نرخ سود این تسهیلات در دوران مشارکت ۹درصد تعیین شده است و نیز نرخ سود تسهیلات مازاد بر سقف تسهیلات مشارکت مدنی برابر با ۱۸درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲۰ ماه است.

وی افزود: مدارک مورد نیاز شرایط ثبت نام  جهت دریافت تسهیلات ساخت مسکن بافت فرسوده شهری شامل اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و واقع شدن پروژه در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری که باید در پروانه ساختمانی قید و یا به تایید شهرداری رسیده باشد می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین خاطرنشان ساخت: شرایط ثبت نام در این طرح نیز بدین صورت است که ابتدا اعتبار پروانه ساختمانی باید حداقل ۶ ماه باشد و نیز پیشرفت فیزیکی پروژه حداقل  ۲۰درصد و حداکثر ۸۰درصد باشد, همچنین در رهن نبودن سند ملکی یا همان آزاد بودن سند و ثبت کامل اطلاعات در سامانه ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده از دیگر شرایط ثبت نام برای دریافت  تسهیلات ساخت مسکن است.