شناسهٔ خبر: 69796 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

برگزاری همایش سه‌روزه استقرار نظام مدیریت پروژه در ارومیه / اعلام آمادگی استانداری آذربایجان غربی و سازمان بنادر بابت توسعه گلمانخانه در حوزه گردشگری دریایی

جلسه معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: : موضوعی که یکی از سرفصل‌های معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی است به بحث استقرار نظام مدیریت پروژه بر مبنای PMBOK برمی‌گردد.

محمدرضا اله یار عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه و برگزاری دوره‌های آموزشی در بندر گلمانخانه، اظهار داشت: موضوعی که یکی از سرفصل‌های معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی است به بحث استقرار نظام مدیریت پروژه بر مبنای PMBOK برمی‌گردد.

وی افزود: هدف در این مبنا زمان‌بندی مشخص است تا پروژه‌های سازمان بنادر در بحث مربوط به زیرساخت و تجهیزات تأسیسات در حوزه معاونت مهندسی بر این اساس پیش رفته و از استانداردهای بین‌المللی تبعیت کنند. به این طریق شاهد انجام بهینه پروژه‌ها هستیم تا در زمان مناسب و باکیفیت انجام‌گرفته و در ادامه تأثیر خودش را در بحث مربوط به موارد مالی خواهد گذاشت.

معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بر این اساس در دو سال گذشته عملاً روی چندین حوزه دانشی مرتبط، برنامه‌ریزی صورت گرفت. یکی از مباحث در این خصوص نیاز به ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای مدیران و سایر اشخاص مرتبط در حوزه‌های ستادی، بخش مهندسی و توسعه زیربنایی است تا شاهد انجام بهینه و باکیفیت پروژه‌ها باشیم.

وی افزود: این سومین دوره استقرار نظام مدیریت پروژه بر مبنای PMBOK است که برای دوستان مدیرکل، روسای ادارات و معاونان فنی و مهندسی در بنادر پیش‌بینی‌شده است. در این دوره طراحی‌ها در راستای آشنایی هرچه بیشتر همکاران برای آشنایی با مفاهیم ارائه شد تا شاهد استقرار هرچه بیش‌تر آن‌ها در بنادر باشیم.

اله یار گفت: با توجه به این موضوع و اهمیت مدیریت ریسک در پروژه‌ها این دوره آموزشی سه روزه در مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی بندر گلمانخانه ارومیه برگزار شد. همچنین در حاشیه این دوره توسط ادارات کل و حوزه‌های مرتبط برای هماهنگی‌های بیشتر در تصمیمات و اقدامات  آموزشی جلساتی برگزار شد که از اهداف فرعی این دوره و سمینار مطرح است.

 عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه در خصوص جلسه با استاندار و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی و تصمیم‌گیری‌ها درزمینهٔ توسعه بندر گلمانخانه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوبی که در استان آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه وجود دارد، دیداری با استاندار و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری داشتیم.

 وی ادامه داد: دریاچه ارومیه قابلیت‌های بالایی دارد که باید از آن‌ها استفاده شود، به همین خاطر با هماهنگی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بحث توسعه گردشگری دریایی در این خصوص مذاکراتی انجام شد. در این جلسه سازمان بنادر و دریانوردی اعلام آمادگی کرد تا در قالب تسهیلاتی که در اختیار سازمان است به رشد و توسعه گردشگری دریایی در این منطقه که قطعاً می‌تواند یک تحول را ایجاد کند، کمک کند.

اله یار تصریح کرد: این اعلام آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی مورد استقبال استاندار و معاون ایشان قرار گرفت و بنا شد کار و بررسی‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا با شناسایی ظرفیت‌ها، بندر گلمانخانه در حوزه توسعه گردشگری دریایی فعال شود.

وی افزود: ابتدا باید مطالعات و بررسی شرایط محیطی منطقه صورت بگیرد تا با شناسایی ظرفیت‌ها در ادامه از قابلیت‌های توسعه این منطقه و بندر استفاده شود. این آمادگی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شد و قرار است مجموعه استانداری بررسی بیش‌تری داشته باشند تا توسعه گردشگری دریایی را در این منطقه بیش از پیش شاهد باشیم. همان‌طور که گفته شد صحبت‌های انجام‌شده در حد اعلام آمادگی دو طرف بوده تا کار در ادامه با مطالعات بیش‌تر شاهد پیشرفت باشد.