شناسهٔ خبر: 69824 - سرویس وزارتی

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی

ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی / تأکید مقام عالی وزارت در کسب بالاترین رتبه‌ها در بین دیگر وزارتخانه‌ها

علی بخش رستمی رستمی گفت: ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ مجموعه وزارتخانه شامل ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و ادارات کل استانی هم‌جهت با کلیه وزارتخانه‌های دولت توسط سازمان اداری استخدامی کشور در حال انجام است.

علی بخش رستمی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ این وزارتخانه اظهار داشت: ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ مجموعه وزارتخانه شامل ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و ادارات کل استانی هم‌جهت با کلیه وزارتخانه‌های دولت توسط سازمان اداری استخدامی کشور در شرف اقدام است. در همین خصوص نتایج حاصله از آن در اوایل مردادماه در قالب مراسم جشنواره شهید رجایی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: اقدامات ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی هرساله با استفاده از سامانه جامع مدیریت عملکرد «تسما» با محوریت سازمان اداری استخدامی کشور انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی هرسال طی ابلاغیه بخشنامه از طریق سازمان اداری و استخدامی کشور عملیات خودارزیابی دستگاه‌های دولتی شروع می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا از اسفندماه سال ۱۳۹۷ ابلاغیه مربوطه مبنی بر درج مستندات و اطلاعات پیرامون ارزیابی عملکرد خانواده وزارت راه و شهرسازی در بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بازه زمانی تعیین‌شده تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۸ اقدام شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه اطلاعات بارگذاری شده از عملکرد مجموعه خانواده وزارت راه و شهرسازی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، در حال حاضر سازمان مذکور برای ثبت اعتراض جهت تکمیل سوابق امکان دسترسی دستگاه‌های خانواده وزارتخانه را برای مدت معین و محدود اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: حسب آخرین بررسی‌های به‌عمل‌آمده کلیه شرکت‌ها و سازمان‌ها و ستاد وزارتخانه نسبت به انجام این امر مهم اقدام لازم را میسر کرده‌اند.

رستمی تصریح کرد: امیدواریم با بررسی‌های به‌عمل‌آمده اولیه از جمیع نتایج تلاش‌های کلیه همکاران واحدهای مربوطه درمجموع وزارتخانه متبوع از رتبه مناسب در بین دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بهره‌مند شویم. این امر قطعاً نمایانگر بخشی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی در جهت انجام وظائف محوله برای عمران و آبادانی کشور و درنهایت تعیین سطح عملکرد وزارتخانه متبوع در مجموعه دولت خواهد بود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۷ وزارت راه و شهرسازی در دو بعد شاخص‌های عمومی با هفت محور و ۵۰ عنوان شاخص با سقف امتیاز ۱۰۰۰ و در بعد شاخص‌های اختصاصی در محورهای ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی، مسکن، شهرسازی و... با عنوان ۱۷۷ شاخص با سقف امتیاز ۱۰۰۰ و جمعاً ارزیابی عملکرد وزارتخانه بر مبنای امتیاز ۲۰۰۰، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: با عنایت به تأکید مقام عالی وزارت در امر نتایج ارزیابی عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه باید اهتمام‌ها و اجرای تعهدات به سمتی باشد که وزارتخانه بالاترین درجه و رتبه را کسب کند، امیدواریم حسب تلاش‌های همکاران در ارائه مستندات لازم از عملکرد خودشان، نتایج مناسب و مطلوب حاصل شود.