شناسهٔ خبر: 69827 - سرویس هوایی

اعزام بیش از ۲۳ هزار زائر به سرزمین وحی تا پایان روز ۲۵ تیر

حجاج مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: از آغاز پروازهای حج تمتع تا پايان روز ۲۵ تيرماه با انجام ۹۴پرواز بیش از ۲۳ هزار زائر به خانه خدا مشرف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده در خصوص آخرین آمار اعزام زائران حج تمتع، اظهار داشت: پروازهای حج تمتع از روز دوشنبه هفدهم تیرماه در کشور آغاز شد و چهاردهم مرداد آخرین پرواز عملیات حج انجام می‌شود.

وي افزود: تا آخرین ساعت روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه تعداد ۷۰ سورتی پرواز از فرودگاه‌های یزد، زنجان، اهواز، ساری، مشهد، اصفهان، گرگان و بیرجند انجام شد و تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۳ نفر از زوار به مكه مكرمه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۴ پرواز حج از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام شد، ادامه داد:‌ تا پایان وقت روز گذشته جمعاً ۶۱۳۶ نفر از فرودگاه امام خمینی (ره) با انجام ۲۴ سورتي پرواز به خانه خدا اعزام شدند‌.

همچنین بنا به گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، تا کنون ۱۴۴۶ زائر در قالب ۱۶ کاروان با ۶ پرواز از فرودگاه اصفهان به فرودگاه جده، ۱۲۸۲ زائر در قالب ۲۱ کاروان با ۵ پرواز از فرودگاه مشهد به مدینه منوره، ۳۸۹۸ زائر در قالب ۴۹ کاروان با ۱۶ پرواز از فرودگاه یزد به مدینه منوره، ۲۴۷۷ زائر در قالب ۲۹ کاروان با ۱۰ پرواز از فرودگاه ساری به مدینه منوره، ۱۵۱۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان با ۶ پرواز از گرگان به جده، ۷۵۲ زائر در قالب ۹ کاروان با ۳ پرواز از بیرجند به مدینه منوره، ۴۳۹۳ زائر در قالب ۵۳ کاروان با ۱۸ پرواز از اهواز به مدینه منوره و تعداد ۱۵۵۶ زائر در قالب ۱۹ کاروان با ۶ پرواز از فرودگاه زنجان به مدینه منوره منتقل شده اند. 

همچنین بیش از ۷۳ درصد پروازها بدون تاخیر انجام شده و متوسط تاخیرات نیز ۷ دقیقه بوده است. در این مدت ۲۶۰ تن بار نیز جابجا شده است.