به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، اسمعیل فولادی ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: مهمترين كاركرد سيستم هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق ، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب ، تشخيص به موقع موانع ، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست.
وی گفت : حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه ها بستگي به نوع آن و وضعيت کاربریهای اطراف راه و همچنين ميزان عبور و مرور عابرين پياده دارد.
فولادی خاطر نشان كرد : مازندران دارای اکوسیستم خاصی است و در بیشتر ماههای سال حتی در تابستان جادههای استان مه گیر بوده و لازم است تا از نعمت روشنایی بهره مند شوند.
سرپرست معاونت راهداری این اداره کل در ادامه به احداث روشنايي در محورهای کمربندی نوشهر-چالوس به طول ۱۰/۵ کیلومتر ، پلیس راه آزادمهر تا زیر آب به طول پنج کیلومتر، محور ساری-خزرآباد محدوده آکند و محور نشتارود – تنکابن محدوده تیل پرده سر و الکله به طول چهار کیلومتر و محور نور- چمستان به طول ۲/۵ کیلومتر جمعا به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباري بالغ بر ۷۰ ميليارد ريال اشاره کرد.
فولادی از آشکارسازی ۳۵ نقطه پرحادثه استان در قالب احداث روشنایی نقطه ای خبر داد و افزود: ايمن سازي محورهاي اصلي ، فرعي ، روستايي يكي از برنامه هاي مهم و اساسي اين اداره كل بوده كه به جهت جلوگيري از بروز حوادث ناگوار جاده اي و حفظ جان مردم شريف در سفرها و رانندگي انجام مي گيرد.
گفتني است :در حال حاضر بيش از ۳۸۰ كيلومتر از راه هاي ارتباطي مازندران داراي روشنايي مي باشند که نگهداری از این ظرفیت و همچنین نگهداری و هوشمندسازی تونلها نیز از برنامه راهداری استان است.