شناسهٔ خبر: 69933 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

عملیات عمرانی منطقه یک آزادراه تهران-شمال پایان یافت/ تلاش شبانه روزی برای نصب تاسیسات و تجهیزات ایمنی

مصاحبه خادمی خیرالله خادمی از پایان یافتن بخش عمده عملیات عمرانی منطقه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: با تکمیل فرایند نصب تاسیسات و تجهیزات ایمنی ظرف چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این منطقه از آزادراه تهران-شمال خواهیم بود.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: در بازدید اخیر از این آزادراه مشاهده شد که تقريبا كليه فعالیت‌های عمرانی منطقه یک به پایان رسیده است و هم اکنون تجهیزات و تاسیسات به صورت شبانه روزی در حال نصب هستند.

وی افزود: با این روند ظرف چند ماه آینده منطقه یک آزادراه تهران-شمال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص ویژگی‌های مهندسی آزادراه تهران-شمال نیز گفت: طرح معماری و منظر راه که قرار بود برای اولین بار در منطقه یک آزادراه تهران-شمال انجام شود، هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و طراحی‌های چشم نوازی در حاشیه‌ این منطقه آزادراه و ورودی تونل‌ها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان پیشرفت روسازی بتنی در منطقه یک آزادراه تهران-شمال نیز گفت: فقط ۱۰۰۰ متر از تکمیل روسازی بتنی در کل پروژه آن هم به خاطر عبور تاسیسات باقیمانده است و در سراسر ۳۲ کیلومتر منطقه یک آزادراه تهران-شمال تمام سازه‌ها و ابنیه فنی شامل پل، تونل و دیوارهای حائل به علاوه روسازی بتنی تکمیل شده است.

خادمی افزود: همزمان با نصب تاسیسات، اقدامات ایمنی همچون نصب گاردریل‌ها، نیوجرسی، علائم، روشنایی و هوشمندسازی و ... برای فراهم شدن شرایط عبور ایمن هموطنان از آزادراه آغاز شده است و بخش هايي از آن نيز انجام شده است.