شناسهٔ خبر: 69968 - سرویس استان‌ها

جایگاه ویژه شهرستان بهارستان در پروژه های اقدام مشترک بازآفرینی

نورمحمدی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: در راستای پروژه های اقدام مشترک بازآفرینی شهرستان بهارستان در جایگاهی ویژه و حساس قرار دارد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، مهدی نورمحمدی تصریح کرد: شهرستان بهارستان با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر چهارمین شهرستان از نظر جمعیتی و نهمین شهرستان با مساحت ۲۷۹۹.۳ هکتار در استان می باشد، این در حالی است که بهارستان رتبه ی اول نسبت بافت ناکارآمد شهری مصوب به محدوده ی شهری را در استان داراست.

وی ادامه داد: در راستای کمک به نوسازی و احیای بافتهای ناکارآمد شهری در این شهرستان طی سال گذشته ۱۶۰۰ فقره تسهیلات مختص بافت فرسوده به شهرستان بهارستان اختصاص داده شد که بدلیل اینکه هر سه شهر گلستان، نسیم شهر و صالحیه عمدتا دارای اسناد ملکی عادی و قولنامه ای می باشند مانع جذب این تسهیلات شد.

نور محمدی افزود: در شهرستان بهارستان تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع ۹۰۰۰ نفر است که همچنان در حال افزایش می باشد ، از طرفی بی اطلاعی مردم از محاسن اقدام به نوسازی و بهسازی مسکن خود در محدوده بافت سبب تشدید این وضعیت بغرنج می شود.

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران در پایان خواستار برگزاری کارگروه آموزشی مختص اراضی اوقافی و جلسه ای با محوریت آموزش آیین نامه هیات ماده ۹ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به منظور اطلاع رسانی گسترده و عمومی در راستای تببین موضوع برای مجریان و مردم مناطق شد.