شناسهٔ خبر: 69979 - سرویس هوایی

آغاز عملیات حج تمتع در فرودگاه بندرعباس

حجاج بندرعباس مديرکل فرودگاه‎های استان هرمزگان گفت: با بدرقه رسمی اولين گروه از زائران خانه خدا در فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس اين فرودگاه نيز به جمع فرودگاه‎های فعال در عمليات حج پيوست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان هرمزگان، محمود امانی بنی در حاشیه آیین بدرقه زائران خانه خدا در بامداد امروز، ۳۰ تیر ۹۸، که با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرودگاهی و اصحاب رسانه در فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس برگزار شد، گفت: امسال ۱۱۴۵ زائر هرمزگانی در قالب هشت کاروان از ۳۰ و۳۱ تیر ۹۸ با پنج سورتی پرواز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‎شوند.

محمود امانی بنی افزود: نخستین گروه از زائران حج تمتع ساعت ۹:۳۷ صبح امروز با ۲۳۲ زائر که جوانترین زائر ۱۸ و مسن‎ترین ۹۰ سال بود فرودگاه بندرعباس را به مقصد جده ترک کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل ارائه خدمات و ارتقای سطح کیفیت خدمات فرودگاهی توسط اداره کل فرودگاه‎های استان هرمزگان در عملیات حج امسال گفت: این اداره کل در راستای ارائه خدمات بهینه به زائران بیت الله الحرام، نسبت به تجهیز ترمینال خارجی، چک دستگاه‎های کمک ناوبری و کمک بازرسی، چک سیستم‎های روشنایی وغیره و همچنین برگزاری جلسات هماهنگی حج با ادارات و ارگان‎های مرتبط اقدام کرده است تا هرچه بهتر به زائران خدمت‎رسانی شود.

امانی بنی همچنین در پایان به اطلاع‎رسانی به موقع عملیات اعزام زائران در پرتال اداره کل شامل اقدامات و الزامات فرودگاهی، توصیه‎های بهداشتی – امنیتی، مسیرهای رفت و آمد حجاج وغیره برای راهنمایی بیشتر و بهتر زائران اشاره کرد.