شناسهٔ خبر: 70028 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مطرح کرد:

تمامی پروژه‌های راهسازی در مازندران فعال هستند

نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه تمامی پروژه‌های راهسازی مازندران در حال فعالیت هستند ، اعلام کرد: برای پایان این پروژه ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران,  سید محمد نظری اظهار داشت: چهار خطه کردن محور هراز، کندوان، محور کیاسر و فیروزکوه، آزادراه ساری به قائمشهر و آزادراه آمل به قائمشهر از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی استان در حال حاضر است .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ۶۲ درصد از مسیر محور هراز در استان مازندران چهار خطه یا به اصطلاح چهار بانده شده است، گفت: محدوده سه راهی چلاو تا سد هراز، پلیس راه بائیجان تا وانا و همچنین آب اسک تا سه راهی لاسم باقیمانده است که مشکل‌ترین بخش‌های این مسیر است.

نظری بزرگ ترین مشکلات این بخش ها را تصرفات حریم جاده هراز عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تقریبا تمامی اراضی پهن سازی جاده خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال در صورت تامین اعتبار بخش مازندران محور هراز به طور کامل چهار بانده شود.

 وی همچنین اختصاص جاده جایگزین برای محدوده سد هراز را یکی دیر از دغدغه های اتمام پروژه چهار خطه کردن محور هراز عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه به علت جنگلی بودن مسیر مشخص شده و کمبود اعتبارات، منابع طبیعی نتوانسه به صورت کامل مسیر جاده را دراختیار راه و شهرسازی قرار دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد : که با این حال مسیر جایگزین سد هراز تا کنون پیشرفت ۴۵ درصدی داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۸ تکمیل شود.

نظری به وضعیت پروژه چهار خطه کردن محور کندوان نیز اشاره کرد و گفت: فاز نخست این محور از چالوس تا مرزن آباد بود که تکمیل و در حال حاضر زیر بار ترافیکی است.

وی افزود: فاز دوم پروژه این محور نیز اکنون در حال انجام است که پیش بینی می شود به دلیل سختی شرایط جغرافیایی مسیر و نیاز مستمر به ایمن سازی تا سال ۹۹ به زیر بار ترافیکی برود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران پروژه کریدور شمال به جنوب در مسیر دامغان را از اولویت های راهسازی استان مازندران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲ پیمانکار برای تعریض این محور به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

به گفته  نظری ، پروژه های دیگر همچون تقاطع غیر همسطح کمربندی بابل، و میدان هزار سنگر آمل ، چهار خطه کردن محور بهنمیر به بابلسر ، نکا به نیروگاه شهید سلیمی ، بهشهر به بندر امیر اباد و محور خطیر کوه به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با بیان انکه به علت نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی دولت و کمبود اعتبار ضرب آهنگ طرح های نیمه تمام استان دائما در حال تغییر است ، افزود: اما هیچ پروژه ای در استان متوقف نیست.

آزادراه ساری به قائمشهر توقف در ایستگاه سهم بری

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه طرح مطالعاتی و همچنین خرید اراضی آزادراه ساری به قائمشهر پایان یافته ، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح تا روشن شدن سهم دولت و بخش خصوصی از مدت و نحوه استفاده از آزادراه متوقف است.

نظری اظهار داشت : تاکنون مذاکرات متعدد با پیمانکار وبخش خصوصی انجام شده است و تفاهم نامه های خوبی نیز منعقد شده، اما نتیجه نهایی پس نهایی شدن سهم و روش استفاده از آزادراه اطلاع رسانی می شود.

وی اعلام کرد: تا کنون ۷۵ درصد از تملک اراضی نیز انجام شده و تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

گفتنی است آزادراه ساری به قائمشهر یکی ازطرح های عمرانی دولت برای کاهش بار ترافیکی این ۲ شهر است که طول آن ۲۴ کیلومتر است. 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به آزادراه آمل به قائمشهر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در مرحله مطالعاتی و نقشه برداری است و پیش بینی می شود پیش از پایان امسال مطالعات پایان یابند.

وی با بیان اینکه طرح آزادراه چالوس به رامسر نیز یکی از پروژه های مطالعاتی استان محسوب می شوند ، افزود: هر سه این آزادراه هاظرفیت جذب سرمایه گذار و همچنین درآمدزایی به روشهای مختلف دارند.

به گفته او تا کنون چندین شرکت و سرمایه گذار خصوصی برای طرح های آزادراهی مازندران اعلام آمادگی کردند.