به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان, عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان برای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه جادهای استان بر روی نقاط پرتصادف و رفع آنها توجه ویژه دارد تصریح کرد: درسال ۹۷ ساماندهی و اصلاح هفت مورد نقاط پرتصادف درمحورهای مواصلاتی استان با اولویت مسیرهای پرتردد دردستور کار قرارگرفت که برخی از آنها شامل تعریض ورودیهای هیدج وصایین قلعه، اصلاح تقاطع زیرگذر ورودی شهرخرمدره – کمربندی ابهر – خرمدره ،ساماندهی تقاطع عمیدآباد، تقاطع ماهنشان ، تعریض نقاط پرحادثه درکیلومتر ۱۵-۷ ترانزیت زنجان – میانه ، ایمنسازی سه راهی طارم –نیماور بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند .
اعتبار اصلاح نقاط پرتصادف با بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دردست انجام است
وی افزود: نقاط پرتصادف درمرحله اول ازطریق نصب علائم ایمنی آشکارسازی می شوند که از ۴۷ نقطه پرتصادف استان که مطالعه وبررسی آنها صورت گرفته است ، ۱۱ مورد شامل نقاط موجود درآزادراهها، محورهای ترانزیتی ،محورهای اصلی وفرعی بعد از برگزاری چهارمرحله مناقصه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دردست انجام است .
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت :درصدد هستیم درامسال علاوه براتمام پروژه های باقیمانده سال گذشته ،تعریض ،ساماندهی و رفع نقاط پرتصادف در سه راه سلطانیه – قیدار- همدان به طول ۷ کیلومتر ،محور شریف آباد – نورین به طول ۲ کیلومتر ، احداث تقاطع غیرهمسطح دانشگاه زنجان رانیز درصورت تخصیص ودریافت اعتبارات کافی شروع ویا به اتمام رسانیم .
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با اشاره به آمار تصادفات جاده ای استان گفت :بررسی آمارها نشان می دهد ۷۴درصد از تصادفات تحت تاثیر عامل انسانی ،۱۶درصد عامل راه و۱۰ درصد عامل وسیله نقلیه و شرایط محیطی قراردارد که این مساله لزوم توجه ویژه به فرهنگسازی نحوه رانندگی رابرای کاربران جاده ها مشخص می کند که درکنار اقدامات فنی برای ارتقا ایمنی راهها می تواند بسیارموثرباشد.
گفتنی است استان زنجان دارای ۵۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی معادل ۱۰ هزار و ۸۹۳ کیلومتر راه همسنگ می باشد که بالغ بر ۴۲۰۰ کیلومتر آن راههای روستایی و بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از آن راههای برونشهری از قبیل آزادراه، بزرگراه و راههای اصلی و فرعی است .