شناسهٔ خبر: 70038 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خبر داد:

معاون اول رییس جمهور فردا از آزادراه همت- کرج بازدید می‌کند

بازدید مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از آزادراه همت کرج معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: معاون اول رییس جمهور فردا صبح به منظور بررسی روند اجرای کار و پیشرفت آزادراه همت- کرج از این پروژه بازدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی گفت: اسحاق جهانگیری فردا صبح برای بررسی روند اجرای کار و پیشرفت عملیات اجرایی آزادراه همت- کرج از این پروژه بازدید می‌کند.

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی این آزادراه را تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب دانست و اظهار داشت: این آزادراه موجب تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان های شمالی و تهران از محور جدید می‌شود و بار ترافیکی درون شهری کرج را با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت کاهش خواهد داد.

وی یادآور شد:  طول این پروژه ۱۴.۵ کیلومتر است که از انتهای حوزه منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل می شود.

خادمی ادامه داد: این پروژه در سه قطعه طراحی شده است که قطعه اول  حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول ۵.۵ کیلومتر تکمیل  شده و با اتصال به آزادراه تهران کرج در حال بهره برداری است. قطعه دو آزادراه از محدوده گرمدره تا شهرک جهان نما شهر کرج به طول ۴.۶ کیلومتر است و قطعه سه نیز از شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵ کیلومتر طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه کلیه محورهایی که از سمت غرب مثل استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و استان‌های شمالی که به این مسیر اتصال پیدا می‌کنند از گره‌های محدوده شهر کرج رها می‌شوند و ۳۵ درصد ترافیک مسیرها به آزادراه همت- کرج منتقل خواهد شد.