شناسهٔ خبر: 70049 - سرویس استان‌ها

توزیع بیش از ۳۴ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان اردبیل

رحمتی دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیــل از توزیع ۳۴ هزار حلقه لاستیک با نرخ سهمیه به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ، علی رحمتی در بازدید از شهرک حمل ونقل اردبیل گفت: این میزان لاستیک در طول یک سال گذشته دربین ناوگان باری و مسافری توزیع شده و عرضه  لاستیک سهیمه ای همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان با بیان اینکه توزیع لاستیک به نرخ سهیمه در راستای حمایت رانندگان انجام شده تا بخشی از هزینه‌های تمام شده راننده کاهش یابد افزود:هیچ گونه کمبودی در لاستیک نداریم و رانندگان پرتلاش دارای کارت هوشمند می توانند از طریق ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستانها و انجمن های صنفی رانندگان نسبت به دریافت حواله لاستیک اقدام کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل همچنین در خصوص سایر اقدامات حمایتی رانندگان گفت: تامین بیمه تکمیلی، اصلاح حق بیمه، اصلاح دستور العمل کارت هوشمند، اصلاحات سالن‌های اعلام بار، اصلاح سوخت ناوگان و راه اندازی سامانه‌های رسیدگی به شکایات شهراه ۱۴۱ سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ از سال گذشته عملیاتی شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل به افزایش کرایه حمل به میزان ۲۰ درصد اشاره کرد و افزود: تاسیس دفتر نمایندگی در شهرک حمل و نقل و استقرار کارشناسان، رسیدگی فوری به شکایات رانندگان و عودت اضافه کرایه اخذ شده و برخورد با شرکت‌های حمل و نقل، راه اندازی سالن اعلان بار، جریمه و تعطیلی ۸ شرکت حمل و نقل متخلف از دیگر اقدامات انجام شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل به فعالیت ۱۲ هزار و ۲۰۰ راننده در ناوگان حمل و نقل عمومی استان اشاره کرد و افزود:هم اکنون وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تعداد ناوگان را ۷ هزار و ۷۸۰ دستگاه خودرو برشمرد و اضافه کرد: ۸۷ شرکت حمل کالا و ۵۹ شرکت مسافربری در استان اردبیل فعالیت دارند.