شناسهٔ خبر: 70103 - سرویس وزارتی

نشست مشترک مشاوران وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران برگزار شد

نشست مشترک مشاوران وزیر راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران مشاوران وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران نشستی را در خصوص آخرین شرایط خدمت‌رسانی هرچه بهتر به ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز مشاوران وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران نشستی را در خصوص آخرین شرایط خدمت‌رسانی هرچه بهتر به ایثارگران مجموعه وزارت راه و شهرسازی برگزار کردند. در این جلسه که مهری صفری، مشاور وزیر در امور بانوان نیز حضور داشت، برای برنامه‌ریزی هرچه بیش‌تر به منظور ارزشگذاری به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها تأکید شد.

تأکید وزیر راه و شهرسازی بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در چارچوب برنامه‌های عملی

در این جلسه حسن اسحاقی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به تأکید ویژه مهندس اسلامی بر برجسته کردن فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص ابلاغ‌های صورت گرفته از سوی اوی اظهار داشت:  بعد از ابلاغ مقام عالی وزارت و انتصاب بنده به‌عنوان مشاور ایشان در امور ایثارگران در حال حاضر به دنبال سنجیدن شرایط هستیم تا مشخص شود بحث جامعه ایثارگری در مجموعه وزارت راه و شهرسازی  در چه مرحله‌ای است.

وی افزود: متأسفانه تاکنون بنا به هر دلیلی بسیاری از مطالبات جامعه ایثارگران حتی معمولی‌ترین آن‌ها محقق نشد. در همین زمینه برنامه خودمان را روی این محور متمرکز کرده‌ایم که فعلاً مطالباتی را که در کمترین زمان می‌تواند به نتیجه برسد را پیگیری کنیم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران تصریح کرد: بابت دستورات مقام عالی وزارت در حال حاضر روی تجزیه‌وتحلیل آن‌ها تمرکز کرده‌ایم. قطعاً برای تدوین یک برنامه جامع، هدفمند و اجرایی به مدت‌زمان بیش‌تری احتیاج داریم تا بتوانیم آن را در مجموعه وزارت راه و شهرسازی اجرایی کنیم. هرچند این برنامه زمان خواهد برد اما مطمئناً عملکردمان برنامه محور است و اصلاً سنتی و یا سلیقه محور نخواهد بود.

اسحاقی در ادامه با اشاره مجدد به تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی بابت اعتلای هرچه بیش‌تر فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مهم‌ترین تأکید آقای وزیر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به‌صورت واقعی و در چارچوب برنامه‌های عملی است نه اینکه شعاری باشد. در زمان جنگ که ما کودک بودیم امثال پدران ما برای پریدن روی مین و باز کردن معابر قرعه‌کشی می‌کردند و برای این کار اشتیاق داشتند. در فرهنگ ایثار برای رسیدن به هدف از عزیزترین افراد زندگی‌شان می‌گذشتند و ما فرزندان همین افراد هستیم. فرهنگ ایثار را قطعاً از مجموعه خودمان شروع خواهیم کرد تا بتوانیم به کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی آن را انتقال دهیم.

نگاه ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر اعتلای هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت

در ادامه این جلسه جعفر مفاخری، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص در این سازمان به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: در مراسم تودیع و معارفه، مدیرعامل محترم سازمان بنادر و دریانوردی تأکید ویژه‌ای داشتند که در چارچوب قانون و در مسیر اعتلای هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در سازمان، کار صد درصد انجام شود.

وی افزود: مهندس راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همین خاطر تأکید ویژه‌ای داشتند که اعتلای این فرهنگ در سازمان پررنگ باشد و هیچ‌گونه کم‌کاری صورت نگیرد. در همین خصوص تمام تلاشمان را به کار بسته‌ایم و با بررسی کلیه بنادر کشور، با تک‌تک ایثارگران صحبت شد.

مفاخری تصریح کرد: به‌عنوان مشاور و نماینده مستقیم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران با توجه به تجربه، تخصص و شناخت کافی که وجود دارد، قول‌هایی داده شد تا از قدرت سازمان بهره برده شده و خدمات هرچه بهتری را بتوانیم به ایثارگران ارائه دهیم.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور ایثارگران ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد ما به آقای اسحاقی، مشاور مقام عالی وزارت در امور ایثارگران این بود که توجه ویژه‌ای به چند مراسم ازجمله دهه فجر، هفته دفاع مقدس و ورود افتخارآمیز آزادگان صورت بگیرد.

وی افزود: ورود آزادگان به کشور بعد از گذشت دو دهه از انقلاب یکی از شادترین جشن‌هایی بود که با ورودشان به خاک و مردم ایران هدیه دادند.  در همین خصوص در ۲۶ مردادماه مراسمی در این خصوص خواهیم داشت و از آقای اسحاقی خواستیم همه توانمندی خودشان را در راستای اهمیت دادن به این روز به کار ببندند. این قشر شهدای زنده هستند که در بند اسارت هر روز شهید می‌شدند و باید احترامشان حفظ شود.

مفاخری در پایان گفت: به نظرم آقای اسحاقی با بررسی دقیق این مراسم در تمام دستگاه‌های زیرمجموعه می‌توانند اهمیت ویژه‌ای به آن داده و گزارش خوبی از بازخورد آن داشته باشند. به این شکل ایشان قطعاً متوجه خواهند شد که امور ایثارگران هر بخش از وزارتخانه چه اثر مثبتی می‌تواند در پیشبرد و شکوفایی قشر ایثارگر در مجموعه وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک در امور ایثارگران

در بخش دیگری این جلسه مهری صفری، مشاور وزیر در امور بانوان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تأکید و اهمیت ویژه مهندس اسلامی به بحث بانوان این مجموعه اظهار داشت: با توجه به احکامی که مقام عالی وزارت صادر کردند شاهد نگاه ویژه ایشان در بحث امور بانوان هستیم.

وی ادامه داد: در بحث توجه ویژه به جامعه ایثارگر نیز هماهنگی‌هایی با آقای اسحاقی داشته‌ایم و قرار است یک بانک اطلاعاتی مشترک داشته باشیم. به این نحو به دنبال این هستیم تا از توانمندی ایثارگرانمان بیش‌ازپیش بهره برده شود. این موضوع قطعاً مستلزم حمایت و یکپارچگی این دو بخش با یکدیگر است که با حضور آقای اسحاقی و برنامه‌هایی که دارند، این نوید را می‌توان داد که قدم‌های خوبی بابت تحقق برنامه‌ها برداشته شود.