شناسهٔ خبر: 70112 - سرویس استان‌ها

بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی خودرو در استان همدان

وصالی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از بازدید مستمر و منظم از مراکز معاینه فنی خودرو در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی وصالی در نشست هماهنگی امور حمل و نقل استان، اظهار داشت: داشتن کارت معاینه فنی الزامی است و رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باید قبل از سفر، از سالم بودن خودروی خود اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه تردد ناوگان عمومی بدون اخذ معاینه فنی قبل از سفر ممنوع است، یادآور شد: نظارت مستمر بر چگونگی عملکرد مراکز معاینه فنی از سوی مسئولان این اداره کل در طول سال انجام می شود که در این نطارت، پس از بررسی‌های لازم، در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

وصالی، با اشاره به اهمیت نقش مراکز معاینه فنی خودروها به ویژه خودروهای سنگین در بروز حوادث محتمل جاده‌ای بیان کرد: نظارت دقیق و مستمر کارشناسانه بر عملکرد این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مسئول در ادامه بازدید از شرکت های مسافربری و کالا و بررسی، کنترل و نظارت فعالیت های این شرکت ها را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره کل برشمرد.