شناسهٔ خبر: 70125 - سرویس هوایی

شانزدهمين روز از عمليات حج؛ اعزام ۳۷۵۰ زائر خانه خدا از فرودگاه‎های کشور

حجاج بوشهر بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در شانزدهمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا حدود ۳۷۵۰ زائر به سرزمين وحی اعزام می‎شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، بر اساس اين آمار تا ديروز، 31 تير، با گذشت 15 روز از عمليات حج، طی 188 پرواز شرکت هواپيمايی هما، 46439 زائر از فرودگاه‎های فعال در اعزام زائران خانه خدا اعزام شده‎اند.

بر همين اساس امروز، اول مرداد، فرودگاه شيراز به جمع اين عمليات پيوسته‎است که تا پايان روز، به همراه فرودگاه‎هاي مشهد، کرمان، بوشهر و امام خميني(ره)، در قالب 15 پرواز ديگر حدود 3750 زائر را رهسپار فرودگاه‎هاي مدينه و جده خواهند کرد.

طبق آمار تا پايان پانزدهمين روز 127 پرواز به فرودگاه مدينه و 61 پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که بيش از 80 درصد پروازها به موقع انجام شده‎ که از ميان آنها 27 درصد با تعجيل انجام شده است.
گفتني است، در طي اين مدت پروازهاي اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه‎هاي زنجان، يزد، اهواز، ساري، اصفهان، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس و کرمانشاه به پايان رسيده است.