شناسهٔ خبر: 70137 - سرویس مسکن و شهرسازی

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح کرد؛

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان گلستان قمع می‌شوند

فرزانه صادق مال واجرد فرزانه صادق‌مالواجرد در خصوص بازدیدهای خود از استان گلستان و روستای زیارت و سایر روستاهایی که ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است، گفت: تمامی دست‌اندازی‌ها به میراث‌طبیعی قطعا باید قلع شوند که در این خصوص در شورای‌عالی شهرسازی و همچنین ستاد مبارزه با زمین‌خواری تصمیماتی اخذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران که روز گذشته به استان گلستان سفر کرده و در جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان شرکت کرده بود، ‌در خصوص جزئیات سفر خود و بازدیدهایی که از برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز استان گلستان انجام داد، گفت: در بازدیدهایی که از برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان انجام دادیم کمتر مشاهده می شد که مردم معمولی به اینکار مبادرت ورزیده باشند.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت و سازها بیشتر در اراضی کشاورزی اتفاق افتاده بود و متاسفانه اکثر این ساخت و سازها توسط افراد ذی نفوذ و از همه طیف افرادی که باید مسئولیت شان جلوگیری از زمین‌خواری و حفاظت از میراث طبیعی باشد، رخ داده است.

صادق‌مالواجرد تصریح کرد: این قبیل رخدادها به جز شرمندگی برای همه دست اندرکاران نسبت به نسل آینده حاصلی ندارد.

وی با اعلام این مطلب که شورای عالی شهرسازی و معماری در این دوره نیز به روال سال های گذشته با این دست اندازی ها به میراث طبیعی برخورد خواهد کرد، گفت: در سال ۹۵ شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مشخصا در خصوص زیارت و ساخت و سازهایی که در استان گلستان انجام شده، مصوباتی داشته است و قطعا باز هم این موارد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دست اندازی به زمین های کشاورزی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها قطعا هم در شورای عالی شهرسازی و معماری و هم در ستاد مبارزه با زمین خواری مطرح خواهد شد تا مشکلاتی که باعث شده این تجاوزات ادامه یابد، دقیق‌تر و شفا‌ف‌تر بررسی شود تا ببینیم نتیجه چه خواهد شد و راهکارهایی را داشته باشیم تا دست اندازی ها از این به بعد ادامه نداشته باشد.

صادق مالواجرد تصریح کرد: دست‌اندازی‌هایی که تاکنون انجام شده، بعضا قطعا باید قلع شود که در این خصوص باید تصمیماتی گرفته شود.