شناسهٔ خبر: 70158 - سرویس هوایی

هفدهمين روز از عمليات حج؛ اعزام ۳۵۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه‎های کشور

حجاج بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در هفدهمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا حدود ۳۵۰۰ زائر به سرزمين وحی اعزام می‎شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، بر اساس اين آمار تا ديروز، یکم مرداد، با گذشت ۱۶ روز از عمليات حج، طي ۲۰۳ پرواز شرکت هواپيمايي هما، ۵۰۰۷۰ زائر از فرودگاه‎هاي فعال در اعزام زائران خانه خدا اعزام شده‎اند.

بر همين اساس امروز، دوم مرداد، فرودگاه رشت به جمع اين عمليات پيوسته‎است که تا پايان روز، به همراه فرودگاه‎هاي شیراز، مشهد، کرمان و امام خميني(ره)، در قالب ۱۴ پرواز ديگر حدود ۳۵۰۰ زائر را رهسپار فرودگاه‎هاي مدينه و جده خواهند کرد.

طبق آمار تا پايان شانزدهمین روز ۱۳۶ پرواز به فرودگاه مدينه و ۶۷ پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که از این بین بيش از ۸۰ درصد پروازها به موقع انجام شده‎ که ۲۷ درصد آنها نیز با تعجيل همراه بوده‎اند.

گفتني است، در طي اين مدت پروازهاي اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه‎هاي بوشهر، زنجان، يزد، اهواز، ساري، اصفهان، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس و کرمانشاه به پايان رسيده است.