شناسهٔ خبر: 70162 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

دست‌اندازی افراد با نفوذ به منابع طبیعی گلستان

بازدید مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازدیدی که از عرصه‌های طبیعی حومه گرگان داشتم، پی بردم که تجاوزها به حریم جنگل و اراضی کشاورزی، از سوی مردم عادی کم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان, "فرزانه صادق مالواجرد "در بازدید از عرصه‌های طبیعی گرگان اظهار کرد: در بازدیدی که از عرصه‌های طبیعی حومه گرگان داشتم، پی بردم که تجاوزها به حریم جنگل و اراضی کشاورزی،از سوی مردم معمولی کم بوده است.

وی افزود: متاسفانه بیش‌تر این ساخت و سازها توسط افراد بانفوذ که باید مسئولیتشان حفاظ  این میراث باشند، اتفاق افتاده است.

صادق مالواجرد در خصوص اقدامات لازم در این قسمت اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مشخصاً در خصوص روستای زیارت گرگان و ساخت و سازهای غیرمجازی که در گلستان اتفاق افتاد، مصوباتی داشته است.

وی افزود: قطعاً بازهم این موارد هم در این شورا و هم در ستاد مبارزه با زمین خواری مطرح خواهد شد تا مشکلاتی که باعث شده این تجاوزات ادامه پیدا کند، دقیق‌تر و شفاف‌تر بررسی شود و به نتیجه برسد که چگونه می‌توانیم راهکارهایی داشته باشیم تا دست اندازی‌ها را از بین ببریم.