شناسهٔ خبر: 70167 - سرویس استان‌ها

برگزاري دوره آموزشي با حضور ۱۰ استان در اداره راه و شهرسازی گلستان

آموزش دوره آموزشي نحوه تعيين تكليف اراضي ساخته نشده در سنوات گذشته با حضور روسا و كارشناسان ادارات واگذاري اراضي ۱۰ استان در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان گلستان، دوره آموزشي نحوه تعيين تكليف اراضي ساخته نشده در سنوات گذشته با حضور روسا و كارشناسان ادارات واگذاري اراضي ۱۰ استان شامل تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، مازندران ، سمنان ، سمنان شرق و گلستان به ميزباني استان گلستان و با حضور جاهد مديركل واگذاري سازمان ملي زمين و مسكن و مواساتیان مشاور حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن طي يك دوره دو روزه درروزهاي سه شنبه و چهارشنبه ۱ و ۲ مرداد ماه در حال برگزاري است.

معاون املاک و حقوقی  راه وشهرسازي استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل گفت: بيش‌تر درخواست‌هاي مردمي در حوزه املاك و حقوقي بحث واگذاري اراضي است كه حفظ و صيانت از اين اراضي به عنوان نماينده دولت و به عنوان بيت المال از جمله وظايفي است كه لازم است در راستاي قانون انجام پذيرد.

تیموری افزود: مشكلاتي در زمينه واگذاري اراضي در استان ها وجود دارد كه نياز به يك روش متحد و برگرفته از قوانين و ضوابط در اين زمينه بسيار لازم حائز اهميت است.

مديركل واگذاري سازمان ملي زمين و مسكن نيز خاطر نشان ساخت: كاركردن در راستاي قانون قطعا مشكلات و سختي هايي دارد كه نهايت بايد تنها به قوانين تمكين نمود.

جاهد افزود: مهم اين است كه در اين زمينه با مصاديق پيش رويم و با وجود مكاتبات بسياري كه در اين حوزه در بخش واگذاري ها وجود دارد لازم است تا بدون حواشي و با استفاده از ابزار هاي قانوني مشكلات را حل و فصل نماييم.

جاهد اضافه کرد : یکی از اهداف برگزاری این دوره ها هماهنگی ، بروز رسانی  و تعامل درجهت رفع مشکلات در ادارات  واگذاری در سطح کشور می باشد.

گفتني است در اين دوره آموزشي ضوابط حاكم بر واگذاري، اساسنامه ها، دستورالعمل هاي مربوطه و دستورالعمل هاي اراضي تصرفي، آموزش و مورد بررسي قرار گرفت.