شناسهٔ خبر: 70182 - سرویس استان‌ها

بازدید مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اداره کل راه‌آهن کرمان

ضیائی مهر معاون ناوگان راه‌آهن ج.ا.ا پس از بازدید از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناوگان راه‌آهن کرمان گفت: با بهره‌برداری از پروژه خط ریلی کرمان-سیرجان، اداره کل راه‌آهن کرمان شاهد رشد چشمگیری در حوزه جابجایی بار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن کرمان، محمدهادی ضیائی مهر در نشست شورای اداری راه‌آهن کرمان، احداث خط ریلی کرمان-سیرجان را یکی از پروژه‌های اقتصادی و تأثیرگذار در شبکه ریلی کشور اعلام و بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، اداره کل راه‌آهن کرمان در حوزه جابجایی بار رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

ضیائی مهر ضمن تشکر از مدیرکل و کارکنان راه‌آهن کرمان در خصوص اجرای برنامه‌های استراتژی راه‌آهن، گفت: بخش بازرگانی اداره کل راه‌آهن کرمان، با انجام اقدامات مؤثر در حوزه جابجایی بار توانسته جایگاه خود را در بین دیگر نواحی ارتقا دهد.

وی با تأکید بر ساماندهی واحدهای کنترل سیروحرکت و کنترل ناوگان گفت: ارائه خدمات باکیفیت به مسافرین و صاحبان بار از رویکردهای مهم راه‌آهن جمهوری اسلامی است. وی با اشاره به ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری موجود در استان کرمان اذعان داشت: با راه‌اندازی قطارهای گردشگری،  به‌طورقطع شاهد رشد جابجایی مسافر در این استان خواهیم بود.

معاون ناوگان راه‌آهن ج.ا.ا از تخصیص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی یک هزار دستگاه واگن مسافری، باری و لکوموتیو سخن گفت و افزود: هم‌اکنون ظرفیت‌های خوبی در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور به وجود آمده است، اما تا زمان ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی، باید به نحو احسن از واگن‌های مسافری، باری و لکوموتیو استفاده کنیم و تعداد سرویس در گردش ناوگان را در کل شبکه افزایش دهیم.

ضیائی مهر از سیاست‌های جدید راه‌آهن سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر برای رسیدن به برنامه ۶۸ میلیون تن جابجایی بار و ۳۰ میلیون نفر جابجایی مسافر، راهکاری جز متمرکز شدن برافزایش بهره‌وری ناوگان، ارتقا ایمنی و کاهش خرابی‌ها در پیش رو نداریم.

وی بابیان اینکه شرکت راه‌آهن ایران، توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی خود دارد، اظهار کرد: راه‌آهن از هیچ تلاشی برای بهبود معیشت کارکنان خود فروگذار نیست.

لازم به ذکر است، در این نشست رئیس اداره ناوگان راه‌آهن کرمان گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام راه‌آهن کرمان را درراستای افزایش بهره‌وری و جذب بار ارائه کرد.

گفتنی است پس از پایان این نشست، معاون ناوگان راه‌آهن ج.ا.ا به همراه مدیرکل نیروی کشش راه‌آهن و مدیرکل اداره واگن‌های جمهوری اسلامی ایران از کارخانه واگن سازی پلور سبز و کارخانه تعمیرات واگن واقع در شهرستان زرند بازدید کردند.