شناسهٔ خبر: 70194 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مطرح کرد:

وجود زيرساخت های مطلوب و استاندارد عملياتی در فرودگاه سنندج/ اختصاص اعتبار ۳۱۰ ميليارد ريالی برای تکميل فرودگاه سقز

سیاوش امیرمکری سیاوش امیرمکری مراسم معارفه مدير جديد فرودگاه سنندج و تکريم مدير پيشين تاکيد کرد که با وجود موانع طبيعي بسيار، فرودگاه سنندج دارای زيرساخت های مطلوب و استاندارد عملياتی برای هدايت و نشست و برخاست هواپيماهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این مراسم که امروز (دوم مرداد) با حضور مسوولان استان کردستان و کارکنان فرودگاه سنندج برگزار شد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دو وظیفه اصلی ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری را بر عهده دارد که در ذهن اقشار مختلف وظیفه ارایه خدمات فرودگاهی آشناتر است. در عین حال خدمت بزرگ شرکت، ارایه سرویس های هوانوردی با تاکید بر ایمنی پروازهاست و باید ملاحظات ایمنی در راس برنامه ریزی های حوزه عملیات فرودگاهی باشد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: ۵۴ فرودگاه کشور تحت مالکیت شرکت است و ضمن ناوبری این فرودگاه ها، وظیفه هدایت و ناوبری فرودگاه های دیگر را نیز بر عهده داریم.

وی با اشاره به درآمد هزینه ای بودن فرودگاه های تحت مالکیت شرکت عنوان کرد: بر این اساس بیشتر پروژه های فرودگاهی بر اساس طرح جامع انجام می شوند. فرودگاه زیرساخت توسعه است و باید همراه با سایر شقوق حمل و نقل توسعه یابد تا به اهداف ارایه خدمات و توسعه پایدار در مناطق مختلف کشور دست یابیم.

امیرمکری ادامه داد: فرودگاه ها در نگاه نوین، بنگاه های اقتصادی با ساختاری مختلف هستند، ضمن اینکه در شرایط اضطراری از جمله سیل امسال، نقش آفرینی خوبی کرده اند. فرودگاه سنندج در زمان جنگ تحمیلی پشتیبان خوبی در اعزام نیرو و تجهیزات بود و پس از جنگ نیز همواره حامی خوبی برای کمک رسانی در لحظات حساس بوده است.

امیرمکری با اشاره به اجرای طرح توسعه باند فرودگاه سنندج افزود: با وجود موانع طبیعی موجود، زیرساخت های مناسب و استاندارد عملیاتی در فرودگاه سنندج داریم. موانع طبیعی درفرودگاه های کشورهای مختلف وجود دارند ولی با درنظر گرفتن استانداردهای فرودگاهی با توجه به نوع موانع می توان ایمنی پروازها را تامین کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از اختصاص اعتبار ۳۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فرودگاه سقز خبر داد و گفت: امیدواریم پروژه های فرودگاه سنندج نیز بر اساس تقاضاها انجام شوند.

وی همچنین با استقبال از برقراری ارتباط هوایی میان سنندج و سلیمانیه و اربیل عراق عنوان کرد: امیدواریم با همکاری استانداری و شرکت های هواپیمایی این طرح اجرایی شود.

امیرمکری در ادامه ضمن قدردانی از زحمات محسن سیف زاده، مدیر سابق فرودگاه سنندج بر توانمندی و تخصص امیرعباس نظری زاده، مدیر جدید فرودگاه تاکید کرد و گفت: امیدواریم که مدیر جدید با به کارگیری علم، عمل و تجربه بتواند پاسخگوی تقاضاهای موجود در حوزه فرودگاهی استان کردستان باشد.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در جریان این سفر که با استقبال استاندار کردستان همراه بود، از بخش های مختلف فرودگاه سنندج دیدن کرد.