شناسهٔ خبر: 70217 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پاسخ به تقاضای واقعی مسکن قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

سید حسین افضلی سیدحسین افضلی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود روند قیمت مسکن کاهش خواهد داشت، گفت: در صورت اجرای برنامه‌های بازدارنده شرایط فعلی بازار مسکن گذرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی، با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی آمار معاملات بازار مسکن در کشور، گفت: این آمار نشان دهنده کاهش گرایش خریداران برای خرید مسکن است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش آمار معاملات بازار مسکن در سال جاری نشان‌دهنده این است که این بازار در وضعیت رکود تورمی قرار دارد، حال پیش‌بینی می‌شود در این وضعیت، قیمت مسکن روند نزولی پیدا خواهد کرد.

افضلی ادامه داد: در یک سال اخیر مردم برای حفظ سرمایه خود اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کردند و به دلیل نگاه سرمایه‌ای به بازار مسکن این مسئله تا حدی در افزایش قیمت‌ها و بروز تلاطم در بازار مسکن تأثیرگذار بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در صورتی که سیاست‌های کنترلی و اقدامات بازدارنده برای مدیریت بازار مسکن در نظر گرفته نشود رکود تورمی بازار مسکن کوتاه مدت نبوده و در مقابل با اعمال سیاست‌های کنترلی قطعاً این دوران گذرا خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: با افزایش تولید مسکن، تقاضا برای خرید مسکن به تدریج کاهش خواهد یافت و در این شرایط قیمت ها روند کاهشی خواهند گرفت.