شناسهٔ خبر: 7025 - سرویس استان‌ها

در هفته جاری عملیاتی می شود

فاز اول توسعه فرودگاه آبادان با احداث ترمینال جدید

فرودگاه آبادان فاز اول طرح توسعه فرودگاه آبادان با عملیات احداث ترمینال جدید آغاز شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر این فرودگاه گفت: براساس تفاهم‌نامه موجود بین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند نصب سازه پنج هزار مترمربعی در فرودگاه آبادان به امضا رسید و در هفته جاری عملیات آغاز این پروژه کلید خورد.

وی افزود: این عملیات به‌صورت مشترک از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد اروند به اجرا خواهد رسید.

رضایی نصب سازه فلزی پنج هزار مترمربعی را به عنوان یک راهکار کوتاه و میان‌مدت شرکت فرودگاه‌های کشور برای وضعیت حال حاضر پایانه‌های فرودگاه آبادان اعلام کرد .

مدیر فرودگاه آبادان در این باره بیان کرد: توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای نصب سازه‌ فلزی ترمینال فرودگاه آبادان،نصب مجدد در مجاورت ترمینال موجود، طراحی و بهسازی محوطه‌های بیرونی فرودگاهی برابر طرح جامع فرودگاه به صورت مشارکتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر محل سازه پنج هزار مترمربعی ترمینال جدید توسط کارشناسان اداره‌کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها جانمایی شده است.

وی ضمن بیان این که برای این عملیات ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه ریزی شده است گفت:  در این پروژه، سازه فلزی و دستگاه‌های بازرسی از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین هزینه اجرای عملیات و همه ملزومات ترمینال از جمله سرمایش و گرمایش از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تامین می شود .