شناسهٔ خبر: 70263 - سرویس استان‌ها

بیش از ۱۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی ثبت شد

مدیریت راهها رئیس مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی از ثبت بیش از ۱۷ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، هادی بهمنی به تعدادکل وسایل نقلیه عبوری در شبکه راه‌های استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تعداد دستگاه‌های ترددشمار فعال در خراسان جنوبی ۷۲ دستگاه است.

بهمنی ادامه داد: درصد تغییرات تردد ثبت شده در چهار ماهه نخست امسال نسبت به بازه مشابه سال گذشته  بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان خراسان جنوبی یادآور شد: پرترددترین محور، بیرجند-سربیشه(بیرجند- مود) با تعداد بیش از ۸۰۰  هزار تردد بوده است.

بهمنی اظهار داشت:  در این مدت درصد تخلفات شامل سرعت، سبقت و فاصله غیرمجاز نسبت به کل تردد ۳۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: سهم وسایل نقلیه سنگین از کل وسایل نقلیه عبوری نیز در این مدت ۲۵ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان استان خراسان جنوبی در ادامه به گزارش تردد ثبت شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در سطح محورهای مواصلاتی استان اشاره و عنوان کرد: تعداد وسایل نقلیه بررسی شده بیش از ۱۲ میلیون مورد بوده است که با توجه به فعال سازی اعمال قانون براساس متوسط سرعت، تعداد ۳۷۷۷۵ مورد تخلف توسط این سامانه ها در راه های استان شناسایی و جهت اعمال قانون به پلیس راه  استان ارسال شد که بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به متوسط سرعت است.

وی در خاتمه بر ضرورت بهره گیری رانندگان از اطلاعات سامانه ۱۴۱ و گزارش مشکلات راه ها به این سامانه تأکید کرد.