شناسهٔ خبر: 7033 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبر داد؛

مشارکت روس‌ها در پروژه‌های راه و شهرسازی استان

نشست مدیر کل راه و شهرسازی فارس از مشارکت شرکت‌های روسی در اجرای روش‌های نوین برای پروژه‌های راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری مدیر کل این اداره در دیداری با نماینده شرکت های روسی گفت: این شرکت ها می‌توانند در خصوص تثبیت خاک و آسفالت در پروژه های راهسازی و مرمت پل ها و ساختمان ها تکنولوژی های جدیدی ارائه دهند.

نماینده شرکت روسی در این جلسه ضمن توضیح درباره یکی از تکنولوژی های این شرکت با عنوان آسفالت سبز است افزود: این آسفالت علاوه بر نرساندن آسیب به محیط زیست توانایی این را دارد که در دمای بالای ۵۰ درجه و یا زیر صفر اجرا شود. این نوع آسفالت  هیچ نوع آلودگی نداشته و در بارندگی نیز آب را به سرعت دفع کرده و اصطکاک ترمز را بالا می برد.سرعت اجرای این نوع آسفالت نیز ۱۰ برابر آسفالت معمولی است و هیچ گونه خرابی ندارد. همچنین این آسفالت ۵ سال گارانتی بدون قید و شرط دارد.

در خبری دیگر محمدرضا نصیری رئیس راه و شهرسازی خرامه استان کرمان از روکش آسفالت محور روستایی خیرآباد توللی این شهرستان خبر داده و گفت: این اداره اقداماتی در خصوص بهسازی و آسفالت محورهای تحت پوشش خود در دستور کار داشته ، که اجرای عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد :روکش آسفالت محور روستای خیرآباد توللی به عنوان یکی از پرجمعیت ترین دهستانهای شهرستان خرامه از مدتها قبل دچار آسیب فراوان شده بود که هم اکنون عملیات بهسازی آن پایان گرفت.

نصیری یاد آور شد : طول عملیات یاد شده یکهزار و ۸۰۰  متر است که شامل آسفالت توپکا به ضخامت ۶ سانتیمتر و عرض ۶ متر و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان فارس به بهره برداری رسیده است./