شناسهٔ خبر: 70358 - سرویس جاده‌ای

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران:

موافق آزادسازی نرخ سوخت ناوگان جاده‌ای هستیم/ ضرورت تاسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس در حوزه حمل و نقل کشور

نشست خبری رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران با بیان اینکه « ما موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم» افزود: آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جواد سمساریلر در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آزاد سازی قیمت سوخت برای ناوگان حمل‌ونقل بین‌اللملی و تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل‌ونقل اظهار داشت: ما موافق آزادسازی قیمت سوخت گازوئیل برای کامیون‌ها هستیم و یکی از نکات مثبت آن جلوگیری از قاچاق است.

وی افزود: بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بسیار مهم است و به طور مثال در حالی که یک کامیون در کشور المان به طور متوسط حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر در سال تردد دارد اما میزان پیمایش ناوگان ایرانی در سال حدود ۶۰ هزار کیلومتر در سال است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران خاطرنشان کرد: ‌آزادسازی نرخ سوخت در صورت مدیریت بهینه ناوگان تاثیر مثبتی در میزان پیمایش ناوگان ایرانی دارد.

سمساریلر با بیان اینکه «در حال حاضر حمل‌ونقل جاده‌ای صرفه اقتصادی ندارد و میزان ترانزیت کالا از کشور به پنج میلیون تن رسیده است» تصریح کرد: ما موافق تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس در حوزه حمل‌ونقل کالا در راستای حذف خودمالکی ناوگان و ارتقا بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور هستیم.  

وی تاکید کرد: شرکت های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا بیش‌تر از آنکه به کشنده نیاز داشته باشند به بارگیر نیاز دارند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در ادامه نسبت به نحوه برخورد با کارنه تیر و مداخله ۲۵ دستگاه دولتی و حاکمیتی در حوزه ترانزیت انتقاد کرد و گفت: امروزه حرف اول در ترانزیت کالا را سرعت عبور کالا از مبادی ورودی و خروجی می‌زند و ایران در زمینه با مشکلات متعددی مواجه است.

سمساریلر در خصوص نحوه برخورد بخش خصوصی حمل‌ونقل با تحریم‌ها نیز گفت: طی این سال‌ها با صاحبان کالا و شرکت‌های خارجی تعاملات خوبی برقرار شده تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز را برای کشور فراهم کنیم. لذا انتظار می‌رود دولت حمایت‌های لازم را از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای رساندن کالا به دست مصرف کننده داشته باشد.

گفتنی است، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در سال ۱۹۶۰ کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون با عضویت ۵۴۶ شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به کار خود ادامه می‌دهد.