شناسهٔ خبر: 70381 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۶ میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در استان اردبیل

صبحی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۶ میلیون و ۲۶۱ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی طی چهارماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل،علی صبحی در بازدید از محور پارس آباد – مشکین شهر گفت: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور رفت و برگشت اردبیل آستارا با ۷۸۰ هزار تخلف ثبت شده است.

وی افزود: ۲ میلیون و ۴۵۴ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز و ۶۳۱ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان توسط ۶۴ سامانه تردد شمار به ثبت رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز را مربوط به محورهای اردبیل آستارا و اردبیل مشکین شهر دانست وافزود: در چهارماه نخست امسال به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در محور مشکین شهر- اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

صبحی گفت:در وضعیتی که میانگین سرعت ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان اردبیــل ۷۰ کیلومتر بر ساعت است، میانگین تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده در دو محور یاد شده ۸۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره اینکه تخلفات رانندگی توسط ۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف احصا می‌شود گفت: درچهارماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۷۲ مورد محاسبه شده و از این تعداد ۹ هزارو ۹۰۲ مورد به پلیس راه جهت اعمال قانون ارسال شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تعداد تخلفات اضافه تناژ شناسایی شده توسط سامانه توزين حين حركت (WIM) در مدت یاد شده را ۶ هزارو ۲۹۸ تخلف بیان کرد و گفت:از این میزان ۲۴۰ تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.