شناسهٔ خبر: 70400 - سرویس بنادر و دریانوردی

در هشتمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هند عنوان شد:

لزوم‌ پیگیری جدی برنامه‌های هند و ایران برای جذاب سازی فعالیت‌های تجاری در چابهار/ مسائل و مشکلات شرکت‌های خصوصی فعال در بندر چابهار رفع می‌شود

جلسه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به علاقه دو کشور ایران و هند برای توسعه روابط تجاری و جذاب سازی فعالیت در بندر چابهار، گفت: توسعه ظرفیت و به‌کارگیری پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار، می‌تواند اقتصاد منطقه را تحت تأثیر زیادی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در هشتمین نشست همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: هدف ما در چابهار تجهیز بندر و تسهیل فعالیت‌های بندری و ترانزیت کالا بر اساس توافقنامه چابهار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: کمیته مشترک همکاری بندری و دریایی صرفاً متمرکز بر همکاری‌های دوجانبه نیست ؛ بلکه تمام زمینه‌های همکاری مشترک بندری و دریایی را نیز شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره محورهای اصلی نشست هشتم کمیته مشترک بندری و دریایی ایران و هند، " بررسی نحوه توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور" و " بررسی موضوعات مربوط به قرارداد شرکت IPGL  هندوستان در بندر چابهار " ازجمله این موارد محسوب می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته راستاد، " بررسی ترانزیت کالا بین هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار " ؛ " موضوعات مربوط به تأمین خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری از طرف هندوستان به بندر چابهار " و " بررسی موضوعات مربوط به تأمین تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری از طرف شرکت هندی IPGL " از دیگر دستور کارهای نشست هشتم کمیته بندری و دریایی دو کشور هند و ایران قلمداد می‌شود.