شناسهٔ خبر: 70407 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی:

بررسی آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی در کارگروه امور زیربنایی

جلسه بجنورد معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی، از تبیین و بررسی آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در کارگروه امور زیربنایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی,  روزبه دادجو اظهار داشت: با توجه به ادغام سه کارگروه؛ امور زیربنایی و شهرسازی ،توسعه روستایی و عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست و تشکیل کارگروهی تحت عنوان " کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی،عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان"  مقرر شد؛ دو گروه کاری آمایش سرزمین و محیط زیست با دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و گروه کاری توسعه روستایی و عشایری به دبیری دفتر روستایی استانداری تشکیل شود، ضمناً شهردار مرکز استان به عنوان نماینده شهرداران در کارگروه تعیین شد.

وی بیان کرد: مقرر شد سازمان حفاطت محیط زیست و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمن های فعال در سطح استان را نیز به دبیرخانه معرفی نمایند.همچنین برنامه زمانبندی جلسات به صورت حداقل ماهی یکبار به تایید رسید.

دادجو در ادامه گفت: پیشنهاد شد مطابق قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ، موضوعات آیین نامه استفاده از اراضی ، احداث بنا خارج از محدوده و حریم شهرها(کمیسیون ماده ۱۳) به کارگروه امور زیربنایی تفویض شود.

 مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: همچنین مجددا بر اجرایی نمودن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر تشکیل پرونده در داخل حریم شهر توسط شهرداری و خارج از حریم توسط بخشداری تاکید و همچنین مدت زمان پاسخگویی به استعلامات حداکثر دو هفته تعیین شد.