شناسهٔ خبر: 70420 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

راه‌اندازی کارت اعتباری مصالح ساختمانی تا شهریور/سازندگان حرفه‌ای مشمول دریافت کارت اعتباری مصالح ساختمانی

ابوالقاسم رحیمی انارکی ابوالقاسم رحیمی‌انارکی از عملیاتی شدن کارت اعتباری مصالح ساختمان تا شهریور امسال خبر داد و گفت: سازندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و دیگر فعالان صنعت ساختمان که از کارکرد بالایی برخوردار باشند، مشمول دریافت کارت اعتباری مصالح ساختمانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران درباره مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، ضمن اعلام این مطلب که پیشنهادهای بانک‌مسکن به بانک‌مرکزی همچنان به قوت خود باقی است، گفت: افزایش سقف تقسیط سهم‌الشرکه در شورای پول و اعتبار تصویب شد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: شورای پول و اعتبار ارقام سقف تسهیلات ساخت را شامل ۱۶۰ و ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که به سازنده داده می شود که این تسیهلات قابل تقسیط و انتقال به خریدار است.

وی با اعلام این مطلب که برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، شورای پول واعتبار هیچ مصوبه ای نداشته است، افزود: سقف های قبلی وام های مسکن کماکان باقی است.

رحیمی انارکی در عین حال در خصوص کارت تعهدی مصالح ساختمانی با اعلام اینکه این طرح از پایان شهریورماه آغاز می‌شود، توضیح داد: در حال انجام کارهای نهایی آن هستیم که امیدواریم تا پایان شهریور امسال مقدمات راه اندازی آن فراهم شود.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، در ارایه کارت تعهدی مصالح ساختمانی، چندین عنصر نقش اصلی دارند که هم شامل انبوه ساز یا تولیدکننده مصالح و بنکدار عمده فروش مصالح ساختمانی است و هم شامل محصولاتی مانند آهن، میلگرد و سیمان می شود که در ساخت و ساز مصرف بالایی دارند.

رحیمی‌انارکی تاکید کرد: افرادی که در صنعت ساخت و ساز حرفه‌ای باشند و واجد شرایط دریافت کاریت باشند و در عین حال صلاحیت آنها تایید شده باشد، وارد چرخه خواهند شد. در حال حاضر، در حال شناسایی افراد تاثیرگذار در این صنعت هستیم.

وی در عین حال از تشکیل کارگروه شناسایی افراد مشمول دریافت کارت تعهدی مصالح خبر داد و گفت: سازندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و دیگر فعالان صنعت ساختمان که از کارکرد بالایی برخوردار باشند، مشمول دریافت کارت اعتباری مصالح ساختمانی هستند.

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: دریافت‌کنندگان این مصالح، محصولات خریداری شده را در یک چرخه کسب و کار، از تولیدکننده تا مصرف‌کننده به شکل اعتباری در اختیار افراد حاضر در این چرخه قرار می‌دهند و به ترتیب ۲۵ تا ۳۵ درصد تخفیف در قیمت تمام شده ساختمان به مصرف‌کننده و خریدار نهایی منتقل خواهد شد.