شناسهٔ خبر: 70430 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس پژوهشکده شهرسازی و معماری خبر داد؛

برگزاری مدرسه تابستانی مطالعات انتقادی شهری با موضوع مسئله مسکن در مرکز تحقیقات/بازدید از محلات عودلاجان و ده‌ونک

غزال راهب غزال راهب ضمن اعلام این مطلب که مدرسه تابستانی مساله مسکن تحت‌عنوان مدرسه تابستانی مطالعات انتقادی شهر به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود از بازدیدهای میدانی از محلات عودلاجان در بافت تاریخی و ده ونک به عنوان سکونتگاه غیررسمی خبر داد.

غزال راهب رییس پژوهشکده شهرسازی و معماری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری مدرسه تابستانی مطالعات انتقادی شهری در مرکز تحقیقات طی هفته آتی خبر داد.

راهب گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدرسه‌ای تابستانی را در هفته آینده با موضوع مساله مسکن تحت عنوان مدرسه تابستانی مطالعات انتقادی شهری برگزار می‌کند که این کارگاره آموزشی به مدت چهار روز از ۱۳تا ۱۶ مرداد برگزار می‌شود.

به گفته رییس پژوهشکده شهرسازی و معماری مرکز تحقیقات، سرفصل‌های این کارگاه تابستانی شاملِ مقدمه‌ای بر مطالعات انتقادی شهری، مساله مسکن از منظر اقتصاد سیاسی، مساله مسکن از منظر اجتماعی، تجارب کنشگری حق مسکن است.

راهب همچنین اعلام کرد: دو برنامه بازدید در این مدرسه تابستانی پیش بینی شده است که شامل بازدید از محله عودلاجان است که بافتی با ارزش تاریخی دارد و همچنین بازدید از محله ده ونک به عنوان سکونتگاه غیررسمی از موارد مورد بازدیدی است که در این مدرسه تابستانی برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: به همراه بازدید، جلسه‌ای به همراه بحث و گفتگو با حضور صاحبنظران در این مدرسه تابستانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مدرسه تابستانی مطالعات انتقادی شهری با موضوع مساله مسکن به همت معاونت آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.