شناسهٔ خبر: 70436 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد؛

جزئيات ساخت ۲۵۰۰ واحد مسكوني طرح اقدام ملي /آمادگی برای تولید ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال

روزبه ظهیری مصاحبه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ضمن اعلام آمادگی گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای افزایش ظرفیت سالانه تولید واحد مسکونی به ۱۰ هزار واحد مسکونی، از افتتاح چندین پروژه مسکونی این گروه در ذیل طرح اقدام ملی همزمان با عید سعید غدیر در بافت فرسوده و سایر بافت‌ها، خبر داد.

روزبه ظهیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص پروژه‌هایی که آن شرکت به منظور تحقق طرح اقدام ملی در دست طراحی و انجام است، گفت: طرح اقدام ملی طرح بسیار مناسبی است که در وزارت راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی شده و در دست اجرا قرار دارد. زیرا این طرح، موجب تنظیم بازار و تعادل در عرصه و تقاضای مسکن شده و در عین حال، می‌تواند کمبودی را که در سنوات گذشته در حوزه تولید مسکن برای اقشار متوسط به وجود آمد، جبران کند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه گروه فوق در ۳۰ سال گذشته به واسطه رسالتی که برعهده داشته نه فقط به عنوان انبوه ساز که به عنوان الگوساز، نقش خود را برای تامین مسکن اقشار متوسط ایفا کرده است، افزود: تمامی پروژه‌های تعریف شده در گروه سرمایه‌گذاری مسکن به نوعی در ذیل طرح اقدام ملی مسکن قلمداد می‌شود.

ظهیری خاطرنشان کرد: به طور مشخص، گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن از حدود ۴۵۰۰ واحدی که در یک سال گذشته تعریف کرده و آنها را به مرحله اجرایی رسانده است، حدود ۲۵۰۰ واحد در برنامه طرح اقدام ملی قرار گرفته است.

وی گفت: بزرگترین پروژه گروه سرمایه‌گذاری مسکن که ذیل طرح اقدام ملی کلنگ زنی شد، پروژه ۱۲۰۰ واحدی مرکز شهر اندیشه بود که با حضور مهندس اسلامی انجام شد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ادامه داد: پروژه‌های دیگری را ذیل طرح اقدام ملی در سبد داریم که عمدتا پروژه‌های بافت فرسوده‌ای است که مقرر شده تا ۲۹ مرداد امسال (۱۳۹۸) همزمان با عیدغدیر، توسط رییس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح ‌شود.

ظهیری افزود: در سبد طرح اقدام ملی، پروژه ۱۵۰۰ واحدی آیمان تبریز و پروژه ۱۰۰ واحدی فردین‌پور اراک نیز  به زودی و همزمان با طرح بافت فرسوده آغاز خواهد شد.

وی اعلام کرد: دو پروژه دیگر در منطقه ۱۷ شهرداری تهران که پروژه‌ای ۶۰۰ واحدی است، به زودی، عملیاتی و اجرایی می‌شود. در عین حال، پروژه هایی را  در مشهدالرضا و اطراف حرم رضوی داریم که این پروژه ها حدود سه تا چهار پروژه است که ظرفیت‌هایی در حدود ۳۰۰ واحد مسکونی است که آنها نیز در ذیل طرح اقدام ملی تعریف شده اند و به زودی اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

ظهیری تاکید کرد: گروه سرمایه‌گذاری مسکن تمامی توان و ظرفیت خود را در اجرای طرح اقدام ملی قرار داده است. این گروه اعلام آمادگی می‌کند تا ظرفیت تولید مسکن را برای اقشار متوسط جامعه به سالیانه ۱۰ هزار واحد مسکونی برساند که البته پیش نیاز این اعلام آمادگی ذخیره و اخذ زمین و تامین منابع مالی از منابع بانک و همچنین بازار سرمایه است.