شناسهٔ خبر: 70503 - سرویس استان‌ها

نشست مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری خراسان شمالی با قائم مقام صداوسيمای این استان

سیمای اترک مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست با قائم مقام صداوسيماي استان خراسان شمالي، حادثه‌های جاده‌ای را از دغدغه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های موثر و مهم برای ارتقای ایمنی تردد و سفر در جاده‌ها انجام اقدامات فرهنگی است که در این زمینه نیازمند یاری رسانه‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, منصور فخاران در نشست با قائم مقام و معاونان صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: فعالیت سازمان راهداری، شبانه روزی است و به واسطه وسعت کار، چالش‌ها هم در خدمات‌رسانی به مخاطبان، وجود دارد.

وی کمبود اعتبارات برای نگهداری راه را از دغدغه های این سازمان عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت های اعتباری، نیازها مدیریت شده است و برای ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای نسبت به انجام کارهای لازم اقدام شده است. فخاران با اشاره به آشکارسازی نقاط پرتصادف در جاده ها اظهار داشت: آشکارسازی نقاط پرتصادف، در راستای افزایش ایمنی ترددهای جاده ای انجام می شود.وی با اشاره به خدمات رسانی مرکز مدیریت راه ها گفت: اطلاعات و داده های این مرکز می تواند بستری برای کاهش حادثه های ترافیکی باشد زیرا افراد می توانند با دریافت گزارش از آخرین وضعیت راه ها به لحاظ حجم ترافیک در محور و یا شرایط آب و هوایی، سفر خود را مدیریت کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت راه ها به مسافران و کاربران جاده ای وجود دارد.وی در بخش دیگر سخنان خود به مطالبات رانندگان اشاره کرد وگفت: بخش زیادی از مطالبات رانندگان محقق شده است البته بسیاری از این مطالبات، به سایر نهادها و دستگاه ها ارتباط داشت که پیگیری شد و تلاش داریم تا رانندگان به جایگاه اجتماعی مناسب دست یابند.

فخاران از تعامل خوب صدا و سیمای مرکز استان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تقدیر کرد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به همکاری و هم افزایی صدا و سیمای مرکز استان گفت: رسانه ملی همواره در کنار ما بوده است و در اطلاع رسانی ها کمک کار بوده است.مهندس علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: ما هم همواره برای اطلاع رسانی خدمات این اداره کل و نیز برای پاسخ به سوالات و درخواست های جامعه مخاطب بخش راهداری و حمل و نقل، آمادگی داشته ایم و از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده کرده ایم.وی افزود: کار رسانه، نقد است و البته نقدهای منصفانه سبب شناسایی مشکلات و تلنگر برای رفع آن می شود از این رو نقد منصفانه را عامل رفع مشکلات می دانیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به عبور سالانه بالغ بر ۲ میلیون مسافر از این استان خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در قالب طرح های مختلف در نوروز، تابستان و زمستان برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، پای کار است و تلاش شده است تا با تمام توان برای کاهش سانحه های ترافیکی، اقدام شود.محمد شاهرخی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی هم در این نشست، از ارتباط رسانه ای و فعالیت های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تقدیر و آن را نشان از پاسخگو بودن وی به مردم و جامعه مخاطب عنوان کرد.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست با اهدای لوح، از عملكرد مطلوب  صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی تقدیر کرد.