شناسهٔ خبر: 70512 - سرویس استان‌ها

برگزاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی

جلسه تبریز مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در اولین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به حجم ۸۰ درصدی فعالیت های عمرانی در استان که به طرح های راه و شهرسازی تعلق دارد لازم است روابط عمومی های مجموعه راه و شهرسازی استان با همفکری و ایجاد کانال ارتباطی به بازتاب اخبار حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با حضور سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل سالن کنفرانس این اداره کل و با حضور مدیران روابط عمومی ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

سلطانی در این جلسه گفت: حدود ۷۸ الی ۸۰ درصد حجم فعالیت های عمرانی در استان متعلق به طرح های وزارت راه و شهرسازی در استان است این اداره کل در تمامی برنامه های بازآفرینی شهری، ساخت و ساز ها و نگهداری شهر مسئولیت مستقیم دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: ما در کشور ۳۵۰۰ کیلومتر طرح آزاد راهی داریم که در حدود ۲۵۰۰ کیلومتر آن در حال بهره برداری است و ۱۱۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است و در این میان استان ما از سهم به سزایی برخوردار است, در استان حدود ۵۰۰ کیلومتر طرح آزاد راهی داریم که در حال ساخت است و ۸۵درصد آن توسط سرمایه گذاران فعال است. ۶۱۷۸ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است که ۶۵درصد این مبلغ را سرمایه گذاران تامین کرده اند.

از آزاد راه های مهم ما در استان می توان به آزاد راه تبریز-سهند، آزاد راه مراغه- هشترود، آزاد راه ارومیه –تبریز اشاره کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این شورا برگزاری منظم و ماهانه این جلسات را خواستار شدن و گفتند، این شورا می تواند در بازتاب اخبار ادارات حوزه راه و شهرسازی یکی از بهترین اهرم های اطلاع رسانی باشد.

درویشی مدیر حراست اداره کل راه و شهرسازی نیز روابط عمومی را یکی از ارکان مهم ادارات دانسته و گفت: باید ارتباط دو سویه در روابط عمومی ها برقرار گردد، ارتباط مردم با مسئولین و ارتباط مسئولین با مردم و رساندن حرف های هر دو گروه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است.

بنابراین گزارش موضوع اصلی گفتگو در این جلسه مصوبه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی در تاریخ ۲۶/۳/ ۱۳۹۸ با عنوان ایجاد یک پایگاه خبری بود که با حضور طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تشکیل شد.

متعاقب این مصوبه اقدامات اولیه برای ثبت مجوز انجام پذیرفت و این پایگاه به نام پایگاه خبری"روا نیوز" به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی برای حمایت از فعالیت این پایگاه خبری یک طبقه از ساختمان شماره ۳ اداره کل در خیابان گلباد را به این مجموعه اختصاص دادند و قرار شد برای تجهیز و اداره آن نیز ادارات کل هر کدام حمایت های خود را اعلام کنند.

با توجه به اهمیت بازتاب اخبار در کانال های جامعه مجازی قرار براین شد تا یک کانال با مدیریت روابط عمومی های این ادارات در یکی از پیام رسان های ملی و با نام پایگاه خبری روا نیوز (حوزه حمل و نقل، راه، مسکن و ...) ایجاد گردد. بررسی نشست های خبری مدیران کل با رسانه های استان، برنامه ریزی برای هفته دولت نیز از گفتگوهای این جلسه به شمار می رفت.

لازم به ذکر است در این جلسه ادرات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، راه آهن ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تبریز، شعب بانک مسکن استان، هواشناسی، فرودگاه های استان، شرکت عمران شهر جدید سهند، بنادر و دریانوردی، بنیاد مسکن و مدیریت حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه در استان شرکت داشتند.