شناسهٔ خبر: 7053 - سرویس جاده‌ای

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

کاهش سهم راه‌‌های روستایی از آمار کل تلفات رانندگی/۵۰ درصد تلفات در جاده‌های اصلی‌ وفرعی عابران وموتورسوارانند/مذاکره با سازمان راهداری برای ايمن‌سازی تردد عرضی روستاییان

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰ درصد تلفات در جاده‌های اصلی و فرعی متعلق به عابرپیاده و موتورسوار است گفت: با سازمان راهداری مذاکراتی صورت گرفته که بر اساس آن برای ايمن‌سازی تردد عرضی روستاییان از راه‌ها بودجه‌ای در نظر گرفته ‌شود.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آمار تلفات رانندگی سال ۹۳ در راه‌های روستایی گفت: در سال ۸۷ آمار تلفات راه‌های روستایی ۲۴۰۰ نفر و طول شبکه راه‌های روستایی ۷۲ هزار کیلومتر بود و در حالی‌که جاده‌های روستایی نسبت به جاده‌های اصلی و فرعی سهم ۱۳ درصدی از آمار کل تلفات جاده‌ای را داشت و این آمار در حال حاضر به ۱۲۵۰ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در حالیکه به طول راه‌های آسفالته و ترافیک جاده‌های روستایی افزوده شده اما میزان تلفات رانندگی در آنها کم شده است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با وجود این تصور که وقتی راه آسفالته اضافه شود سرعت رانندگی و به تبع آن میزان تصادفات افزایش می‌یابد ولی آمار عکس این برداشت را نشان می‌دهد زيرا فرهنگ ترافیکی در جاده‌های روستایی ارتقا پیدا کرد و آمار ۱۳ درصدی تلفات رانندگی در راه‌های روستایی به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی این آمارها را تولید نمی‌کند بلکه سازمان پزشکی قانون این آمارها را منتشر کرده و این مسئله نشان دهنده این است که در بخش ایمنی وضعیت بسیار بهتر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متأسفانه آمار ناخوشایندی وجود دارد که روستاییانی که در حاشیه جاده‌های اصلی و فرعی کشور زندگی می‌کنند بیشتر در معرض تصادفات و تلفات جاده‌ای هستند و حدود ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای اصلی و فرعی شامل عابران پیاده و موتور سواران می‌شود. در این خصوص با سازمان راهداری مذاکراتی صورت گرفته که بر اساس آن برای ايمن‌سازي تردد عرضی روستاییان از راه‌ها بودجه‌ای در نظر گرفته ‌شود./