شناسهٔ خبر: 70559 - سرویس استان‌ها

تجهیز راهدارخانه مرکزی اردبیل به سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی

راهدارخانه مدیرکل دفتر فن‌اوری اطلاعات وارتباطات سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور از تجهیز راهدارخانه مرکزی اردبیل به امکانات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل, متولی در بازدید از ساختمان در حال احداث راهدارخانه مرکزی اردبیل گفت: با توجه به اینکه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل جزء ادارات پیشرو در حوزه پروژه ها و فناوری های نوین است،تلاش می کنیم با ایجاد امکانات و زیرساخت های لازم استودیوی خبری مرکز مدیریت راههای اردبیل را ایجاد کنیم.

وی توجه به بازارگاه ها و استارت آپ هارا در جهت افزایش بهره وری ناوگان ، حذف دلال ها ودر دست بودن آمار صاحبان کالا و بار از ماموریت های مهم سازمان راهداری عنوان کرد و افزود: بازارگاه‌ها به‌عنوان یک واسطه الکترونیکی بین صاحبان کالا و شرکت‌ه هستند که نیمی از مشکلات راننده را تسهیل میکند و علاقه‌مندان با ارائه مدارک مجوزهای لازم را اخذ کرده و در حال حاضر نیز ۱۵ استارت آپ در سازمان راهداری فعال است.

حسین متولی با اشاره به اینکه بحث تمرکز سامانه های نوبت دهی در پایانه ها جزء پروژه‌های ملی است گفت: این مهم در استان‌های اردبیل همدان و مازندران درحال اجرا است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور از راه اندازی سامانه توزیع لاستیک در همه استان های کشور خبرداد و تصریح کرد:جهت توجه به درخواست‌های و نیازهای رانندگان و تسهیل ارائه خدمات به انها از این پس کلیه فرآیند توزیع از طریق سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز با بیان اینکه ساختمان راهدارخانه مرکزی در هشت هزار متر مربع زیربنا و عرصه چهار هکتاری درحال احداث است تصریح کرد: این پروژه ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد وتلاش می کنیم بهار سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

علی رحمتی گفت: ساختمان راهدارخانه مرکزی اردبیل با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در حال احداث است که از این میزان ۱۳ میلیارد تومان مربوط به احداث ساختمان و محوطه و هفت میلیارد تومان مربوط به تاسیسات است.