شناسهٔ خبر: 70562 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

دمای هوای سواحل دریای خزر جمعه و شنبه کاهش می‌یابد

گزارش هواشناسی فریبا گودرزی گفت:  روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه ارتفاعات البرز آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما را انتظار داریم.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تحليل آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در مناطق جنوبی سيستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران و دامنه‌های مرکزی البرز ابرناکی و بارش پراکنده و در ارتفاعات رعدوبرق رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر و دامنه ارتفاعات البرز آسمان نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و کاهش نسبی دما را انتظار داریم و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر رشد ابر همراه با رگبار و وزش باد شدید موقت با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

گودرزی گفت: برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت که در روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک در بعضی ساعات وجود دارد. همچنین در ساعات بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه و به‌خصوص جمعه این وضعیت در جنوب سمنان و تهران، قم، مرکزی و شمال و شرق اصفهان نیز دور از انتظار نیست.