شناسهٔ خبر: 70575 - سرویس جاده‌ای

همكاری مشترك سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و آستان قدس رضوی برای تسهیل سفرهای زائران حرم امام رضا(ع)

جلسه در نشست مشاور رياست و مدیر روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با مدیر کل ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، دو طرف بر همکاری مشترک ارتباطي و اطلاع رساني برای تسهیل سفرزائران امام رضا(ع) تأكيد کردند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مشاور رياست و مدیر روابط عمومی اين سازمان طي سفر به استان خراسان رضوي، در دیدار با مدیر کل ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اظهار داشت : به دلیل وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد، این شهر یکی از مقاصد با اهمیت سفر در کشور است و تنها حدود ۲۰ میلیون تردد در سال در مسیر جاده ای خراسان شمالی به خراسان رضوی انجام می شود که عدد قابل توجهي است.

منصور فخاران افزود: برای همکاری های مشترک با آستان قدس رضوی آمادگی داریم و یکی از زمینه های این همکاری ها، حوزه اطلاع رسانی است 

وی با اشاره به این که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد اتفاق می افتد، خاطر نشان كرد: با هم افزایی بیشتر میان سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و آستان قدس رضوی باید مسیرهای منتهی به مشهد برای زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) کاملا ایمن سازی شود.

مدیر روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به تولید نرم افزاری برای پیش بینی میزان تردد در جاده های مختلف کشور، افزود: با استفاده از این نرم افزار می توان بر اساس داده ها و مدل ها، از دو هفته قبل حجم ترافیک در جاده های کشور را پیش بینی و برای برنامه ریزی مناسب سفر به مردم اطلاع رساني کرد.

بر اساس اين گزارش مدیر کل ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این دیدار گفت: آستان قدس رضوی از هر اقدامي برای تسهیل زیارت حرم امام رضا(ع) حمایت می کند.

مهدی رضوی کیا افزود: بیشترین تعداد زائران به اين استان در ایام نوروز و شهریورماه است و با وجود مشکلات اقتصادی، آمار زائران سال به سال افزایش می یابد.

وی درادامه بيان كرد : در حال حاضر ۲۱ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی با نام مبارک امام رضا(ع) و متعلق به آستان قدس رضوی در جاده های اصلی منتهی به مشهد مقدس به زائران خدمات رسانی می کند و قرار است با هدف تسهیل سفرزیارت  و افزايش خدمات این رقم به ۴۰ مجتمع در مسیرهای مختلف افزایش یابد.

اين گزارش حاكي است ،مشاور رياست و مدير روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در سفر به استان خراسان رضوي برابر برنامه هاي پيش بيني شده مقرر است با مديران صدا و سيما ، خبرگزاري ها ، خانه مطبوعات ، استانداري خراسان رضوي و ساير بخش هاي ارتباطي و اطلاع رساني موثر مرتبط با بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي ديدار و گفت و گو خواهد كرد.