شناسهٔ خبر: 70588 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت آزادراه همت-کرج

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده طالقان-هشتگرد و قطعه پایانی بزرگراه همت-کرج وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مراحل ساخت ادامه آزاد راه همت-کرج با بیان اینکه این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت داشته است از اعلام آمادگی دادستانی برای ورود به مشکلات معارض این پروژه و همچنین توافق با وزارت نیرو برای جابه‌جایی دکل‌های برق فشار قوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان البرز از قطعه پایانی آزادراه همت-کرج بازدید کرد. در این بازدید عزیزالله شهبازی استاندار استان البرز، جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و برخی از مدیران وزارت راه و شهرسازی و استان البرز، اسلامی را همراهی می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید در جریان آخرین پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت و با توجه به مشکلاتی که قطعه پایانی آزادراه همت-کرج داشت خطاب به مدیران و پیمانکار این پروژه گفت: با توجه به اعلام آمادگی دادستانی برای ورود به مشکلات معارض این پروژه و همچنین توافق با وزارت نیرو برای جابه‌جایی دکل‌های برق فشار قوی از این پتانسیل برای به‌پایان رساندن سریع‌تر این پروژه استفاده کنید.

اسلامی با بیان اینکه این پروژه نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت داشته است در ادامه از استاندار البرز خواست که برای پیشرفت بهتر پروژه به بازدیدهای هفتگی خود ادامه دهد و همچنین به مدیران وزارت راه و شهرسازی که او را در این بازدید همراهی می‌کردند تاکید کرد آن‌ها هم با بازدیدهای مداوم از این پروژه و تمهیدات مناسب این محور را برای استفاده مسافران هر چه سریع‌تر آماده کنند.

آزادراه همت-کرج تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب است و موجب تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران از محور جدید می‌شود و بار ترافیکی درون شهری کرج  را با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت کاهش خواهد داد. طول این پروژه ۱۴.۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و ۱۰ کیلومتر پایانی آن با ۸۹ درصد پیشرفت تا ابتدای مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.