شناسهٔ خبر: 70596 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه همت-کرج بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است/ تنها مشکل آزادراه همت-کرج احجام باقی مانده در مسیر است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده طالقان-هشتگرد و قطعه پایانی بزرگراه همت-کرج محمد اسلامی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی آزادراه همت-کرج گفت: در حال حاضر مشکل فقط احجام باقی مانده در مسیر است. مشکل منابع و فنی خاصی در این پروژه نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان البرز در محل کارگاه عمرانی آزادراه همت-کرج درباره این پروژه در گفت‌وگویی بیان کرد: امروز که به‌طور پیش‌بینی نشده برای بازدید پروژه‌های استان البرز به این استان سفر کردیم، به وضعبت این پروژه هم رسیدگی شد. مسئولان این پروژه پای کار بودند، مشکلاتی هم هست و امیدواریم با همین حجم که الان کار می‌کنند و حتی بیشتر فعالیت کنند و مردمی هم که در این مسیر هستند بیشتر همکاری کنند تا بتوان هرچه سریع‌تر این آزادراه را زیر بار ترافیکی برد.

وی افزود:‌ استاندار البرز هم دستورات لازم را برای این مسیر داده‌اند و امیدواریم بتوان با همین سرعتی که این پروژه پیش می‌رود، تا پایان تابستان آن را تمام کنیم.

 اسلامی با بیان اینکه موانع بزرگی هنوز در مسیر این آزادراه وجود دارد، اظهار کرد: دکل‌های فشار قوی در این مسیر باید جابه‌جا شود که کمی زمان می‌برد. با وزارت نیرو هماهنگی‌‌های لازم انجام شده است و همه باید دست به دست هم دهند و یک تلاش جمعی صورت گیرد تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع این موانع باشیم.

وزیر راه و شهرداری ادامه داد:‌ آزادراه همت-کرج پروژه‌ای است که به بسیاری از مردم مرتبط است و مورد مطالبه جدی است. دولت هم این اراده را داشته است که سریع‌تر این آزادراه را تمام کند و به ثمر برساند تا بتوانیم بار قابل ملاحظه‌ای را از اتوبان موجود تهران-کرج برداریم و بار ترافیکی سفرها به شمال کشور به آن جاده سر ریز نشود و تا اندازه‌ای آمد و شدها روان‌تر انجام شود.

اسلامی درخصوص پیشرفت این پروژه گفت: پیشرفت این پروژه بیش از ۹۰ درصد است و سرمایه‌گذاری آن هم با بخش خصوصی است. در حال حاضر مشکل فقط احجام باقی مانده در مسیر است. مشکل منابع و فنی خاصی در این پروژه نداریم و حجم فعالیت در عملیات اجرایی بایستی با امکانات کامل انجام شود و با حمایت همه‌جانبه و نظارت این پروژه را به انجام برسانند.

وی با اشاره به انتصاب جدید جلال بهرامی به سمت  معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان کرد:‌ مهندس بهرامی مسئول امور آزادراه‌ها هستند و تازه نفس هم به این کار مشغول شده است، انشاءالله ایشان روزانه به این پروژه سر می‌زند و روند اجرایی  آن را پیگیری می‌کند. استاندار البرز هم هفته‌ای چند بار از این پروژه بازدید می‌کنند و امیدواریم با این هماهنگی و همبستگی که وجود دارد و تلاشی که می‌شود، کمک کند که این وعده را به یاری حق‌تعالی عملی کنیم و مردم شاهد بهره‌برداری آن باشند.

وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش حجم ترافیک اتوبان تهران-کرج پس از افتتاح این پروژه توضیح داد: اعداد و ارقامی که به لجاظ ترافیکی درباره این جاده داده می‌شود ریشه در گزارش‌های ترددشمارهایی است که از سازمان حمل و نقل جاده‌ای دریافت می‌کنیم. حجم ترافیکی که به سمت چالوس می‌رود یا از چالوس می‌آید ۳۰ درصد بزرگراه تهران-کرج است و اگر مقصد همه آن‌ها ناحیه شمال غرب تهران و شمال تهران باشد و  از این جاده عبور کنند، ‌کاهش ۳۰ درصدی ترافیک اتوبان تهران-کرج، عدد درستی است و با این فرض می‌توانیم بگوییم که بار قابل ملاحظه‌ای را از بزرگراه تهران-کرج برمی‌دارد.

اسلامی با اشاره به بازدیدهایی که در سفر به استان البرز داشت، ادامه داد: امروز همچنین مترو هشتگرد را بازدید کردیم. عملیات آن پروژه هم با بیش از دو شفیت در حال انجام است. امیدواریم مترو هشتگرد هم هم‌زمان با این آزادراه به بهره‌برداری برسد و مردمی که از آن منطقه به سمت تهران می‌آیند یا در آنجا زندگی می‌کنند با استفاده از پارکینگ بزرگی که در هشتگرد پیش‌بینی شده است، ماشین خود را آنجا پارک کنند و به تهران بیایند.

وی در پایان گفت:‌ این موضوع باعث می‌شود، جذابیت خانه‌هایی هم که در هشتگرد برای مردم ساخته شده است، بالا رود و مردمی که در تهران زندگی می‌کنند و علاقه دارند در جایی با آرامش و آب و هوای بهتر سکونت داشته باشند از ظرفیت شهر جدید هشتگرد استفاده کنند و ارتباط آن‌ها با مترو با تهران برقرار شود. این موراد اقدامات و سرمایه‌گذاری‌هایی است که در جهت رضایت‌مندی مردم انجام می‌شود و تاثیر قابل ملاحظه‌ای هم روی ترافیک تهران کرج خواهد داشت.