شناسهٔ خبر: 70619 - سرویس استان‌ها

سرپرست راهداری سیستان و بلوچستان خبر داد:

خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی سیل به جاده‌های فرعی و روستایی مهرستان سیستان و بلوچستان

خسارت سیل سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های مونسون که از تاریخ ۲۱ تیرماه در جنوب استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد خسارت ها زیادی به زیرساخت‌های جاده‌ای وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ایوب کرد اظهار کرد: جهت تامین ایمنی شهروندان و کاربران جاده، کشیک گشت‌های راهداری در مسیر های آسیب پذیر مجاور رودخانه های فصلی و در معرض سیلاب، تا زمان برطرف شدن کامل شرایط کنونی ادامه خواهد داشت. تا‌کنون بیش از چهار مرحله محورهای فرعی مهرستان به ایرانشهر و مهرستان به سرباز جهت انجام اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه و از طریق نصب به موقع علایم ایمنی و هشدار دهنده، مسدود و با تلاش راهداران، بازگشایی شده اند تا از ایجاد هر گونه خطر احتمالی برای هموطنان جلوگیری به عمل آید.

ایوب کرد با اشاره به خسارات وارده به بدنه جاده و ابنیه فنی گفت: سیل بسیاری از دیواره های هدایت آب و دریواسیون ها را شکسته و آبراه‌ ها را تغییر داده است که همکاران ما ضمن آماده باش جهت مواجه با سیل احتمالی، در حال انجام عملیات ترمیم موقت آسیب ها هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه گفت: در حوزه راه های شهرستان مهرستان حدود ۷۲ دستگاه آبنما و ۳۹۵ دستگاه پل وجود دارد که تعدادی از آنها تخریب شده و برآورد اولیه، حاکی از وارد آمدن بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت به بدنه و ابنیه فنی جاده های آسفالته فرعی و روستایی و جاده های خاکی و شنی روستایی حوزه این شهرستان است.

کرد اظهار داشت: راه روستایی خاکی و شنی حوزه همونت، هنزامان، دهستان بیرک و بخش آشار با توجه به بارندگی های اخیر دچار تخریب و آسیب شده که با انجام عملیات ترمیم توسط همکاران ما، بازگشایی گردیده است ضمن اینکه رویه آسفالت محور مهرستان به سرباز و کافه بلوچی به آشار و ایرافشان و۱۶ کیلومتر از محور مهرستان - بختی تخریب و نیاز به بهسازی و روکش دارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در پایان گفت: لازم است تا مردم عزیز منطقه با توجه به هشدارهای هواشناسی، با برنامه ریزی و هماهنگی کامل نسبت به تردد در محورهای حوزه شهرستان مهرستان اقدام و آخرین اطلاعات مسیرها را از تلفن گویای ۱۴۱ دریافت نمایند.