شناسهٔ خبر: 70620 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خبرداد:

توزیع ۲۰۰۰۰ حلقه لاستیک بین ناوگان حمل ونقل عمومی استان زنجان

لاستیک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد که ۱۹ هزارو ۸۳۶ حلقه لاستیک ازتیرماه سال گذشته تا مرداد ماه امسال در بخش ناوگان حمل بار و مسافر استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان, عبدالحسین علی اکبری  با اعلام این خبر  اظهار داشت: ازکل لاستیک های توزیع شده ، ۱۸ هزار و ۷۹۶حلقه لاستیک در بخش حمل ونقل کالا ویک هزارو ۴۰ حلقه لاستیک نیز در بخش حمل ونقل مسافر دربین رانندگان توزیع شده است .

وی افزود: توزیع این لاستیک‌ها با هدف عرضه بدون واسطه و جلوگیری از ایجاد بازار کاذب با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی و وزات صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و رانندگان با در دست داشتن کارت هوشمند فعال ناوگان حمل ونقل عمومی و مدارک شناسایی خودرو می‌توانند برای دریافت لاستیک به انجمن‌های صنفی رانندگان مراجعه کنند.

علی اکبری  تصریح  کرد: سهمیه لاستیک تخصیصی به رانندگان بر اساس پیمایش آنها بوده و در بخش حمل ونقل مسافر به هردستگاه اتوبوس در ازای ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد و مینی بوس در ازای ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد ۲ حلقه لاستیک اختصاص می‌یابد.همچنین در بخش جابجایی کالا به وسایل نقلیه باری با ظرفیت تا ۲۰ تن به ازای ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد، وسایل نقلیه باری بیش از ۲۰ تن تا ۴۰ تن، به ازای ۱۵ هزارکیلومتر کارکرد و وسایل نقلیه باری با ظرفیت بیش از ۴۰ تن به ازای ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۲ حلقه لاستیک دریافت می کنند .

به گفته مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تعداد ناوگان حمل ونقل باري استان ۴۷۰۶ دستگاه و تعداد ناوگان حمل ونقل مسافری استان ۸۷۰ دستگاه است .