شناسهٔ خبر: 70684 - سرویس استان‌ها

اعلام شرایط جدید دریافت وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده

فرسوده لارستان مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی لارستان از تسهیلات وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان،  سلمان مهرابی با بیان اینکه هر فردی بتواند برای ساخت واحد مسکونی در داخل بافت های فرسوده پروانه ساختمانی دریافت کند، مشمول تسهیلات می شود ، افزود : ملاک تعداد تسهیلات پرداختی، تعداد واحدهای مندرج در پروانه ساختمانی اولیه صادره توسط شهرداری است.

وی در خصوص میزان تسهیلات تصریح کرد : میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت به ازای هر واحد مسکونی تولید شده 400 میلیون ریال با نرخ سود ۹درصد تعیین شده است, در صورت درخواست متقاضی سقف این تسهیلات تا 500 میلیون ریال قابل افزایش است که نرخ سود برای تسهیلات پرداختی مازاد برسقف تسهیلات مشارکت مدنی مذکور هجده  درصد ثبت می شود.

مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل با اشاره به اینکه فرآیند ثبت درخواست، بارگذاری مدارک تا مرحله معرفی به بانک مسکن صرفاً در سامانه تسهیلات به آدرس www.facibility.udrc.ir صورت می پذیرد ، ادامه داد : مراحل انجام کار از طریق این سامانه توسط متقاضی قابل پیگیری است و در صورت لزوم و یا بروز مشکل، مراتب به صورت پیامک به متقاضی اطلاع داده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : همشهریان می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر به حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل مراجعه کنند.