شناسهٔ خبر: 70685 - سرویس ریلی

معاون تامین سرمایه راه آهن:

استارتاپ‌ها و ایده بازار صنعت حمل ونقل ریلی

نوالله بیرانوند معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری ایده بازار صنعت حمل و نقل ریلی و حمایت‌های شرکت راه آهن از طرح‌های بدیع و نو، بسترهای مناسبی را برای انجام سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در این حوزه فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران «نورالله بیرانوند» افزود: در دنیای کسب وکار و رونق استارتاپ‌ها و فعالیت شرکت‌های استارتاپی در بخش‌های مختلف اقتصادی، تحولات بزرگی را به وجود آورده است و فعالیت این شرکت ها در حوزه ریلی می تواند منشا تحولات بزرگی در این عرصه باشد.

وی با بیان اینکه ارتقا کیفیت و ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل ریلی در حوزه بار و مسافر یک ضرورت انکارناپذیراست، اظهارداشت: فعالیت شرکت های استارتاپی در این حوزه می تواند مزیت های رقابتی مناسبی را در صنعت حمل و نقل ریلی کشور به وجود آورد.

معاون شرکت راه‌آهن یادآورشد: هدف ما از برگزاری رویداد بزرگ ایده بازار صنعت حمل ونقل ریلی، جمع آوری ایده های خلاقانه و نوآورانه در این بخش است و مراکز علمی و دانشگاهی، متخصصان فن و کارشناسان می توانند در فراخوان عمومی طرح های خود را در این زمینه ارائه کنند.

بیرانوند از برگزاری ایده بازار صنعت حمل ونقل ریلی درمهرماه سال جاری توسط شرکت راه آهن با همکاری دانشگاه امیرکبیر خبرداد وافزود: این ایده بازار با چهار محوریت اینترنت اشیا، هوش تجاری، خدمات الکترونیک و افزایش بهره وری و تخصیص منابع برگزار می شود و ایده پردازان در این زمینه می توانند نسبت به ارسال ایده های جدید خود، تا 15 مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه این رویداد اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بسترهای مناسبی برای فعالیت شرکت های استارتاپی در صنعت حمل ونقل ریلی (بار و مسافر) فراهم شده و راه آهن در تلاش است در گام نخست با تدوین یک برنامه بلند مدت و جامع و ایجاد یک اگوسیستم استارتاپی در این مسیر حرکت خود را آغاز کند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: برای ورود استارتاپ ها در حوزه حمل ونقل ریلی کشور، راه آهن سال گذشته در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل ونقل ریلی با یک شرکت استارتاپی قراردادی را در زمینه های جمع آوری و پردازش اطلاعات در حوزه ریلی منعقد کرد که هم اکنون ارزش افزوده مناسبی را برای ذینعفان به وجود آورده است.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در پروژه ایده بازار ریلی هدف بلند مدت راه آهن شکل گیری یک بازار بزرگ عرضه و تقاضای ایده های نو است تا طرح های خلاقانه که توجیه اقتصادی دارند شکل تجاری گرفته و شاهد رونق پایدار کسب و کار در این بخش باشیم.

بیرانوند یادآورشد: همه ایده پردازان می توانند ایده های جدید خود را در زمینه های تسهیل حمل و نقل بار، مسافر، تامین ناوگان، توسعه خطوط، علایم و ارتباطات و سایر تجهیزات مورد نیاز در حوزه ریلی را ارائه کنند تا همه متصدیان حمل ونقل و شرکت های حمل ونقل ریلی از این ایده ها در تولید ثروت و درآمد استفاده کنند.

معاون تامین سرمایه واقتصاد حمل ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: استارتاپ ها محصول انقلاب در صنعت فناوری اطلاعات هستند و همواره در بخش های مختلف اقتصادی به اجرایی شدن طرح های خلاقانه کمک می کنند تا در یک فضای رقابتی همگان از تکنولوژی های جدید استفاده کنند.

وی از ارائه بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی خبرداد و گفت: متقاضیان برای استفاده از این بسته های سرمایه گذاری می توانند به دفتر سرمایه گذاری شرکت راه آهن مراجعه کنند و راه آهن آمادگی دارد با تضمین هرگونه سرمایه گذاری، متقاضیان را به بانک ها و بازار سرمایه معرفی کند.

بیرانوند تصریح کرد: ما در رشد و توسعه اقتصادی کشور به دنبال رونق تولید در داخل هستیم و استارتاپ ها می توانند با استفاده از توانمندی جوانان متخصص و خوش فکر ایرانی، رونق بیشتری را در صنعت حمل ونقل ریلی به وجود آورند.