شناسهٔ خبر: 70694 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

همزمان با عید سعید غدیر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در سراسر کشور آغاز خواهد شد / گام بلند وزارت راه و شهرسازی در پیشبرد طرح اقدام ملی

نبیان علی نبیان در حاشیه سفر به استان کردستان گفت: در طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید ، ۱۰۰ هزار واحد در قالب پروژه‌های باز آفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجراء خواهد شد که همزمان با عید سعید غدیر عملیات اجرائی آن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفری به استان کردستان با همراهی اعضای هیات مدیره این سازمان، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی این استان از کلنگ‌زنی احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان با اعلام این مطلب که در طرح اقدام ملی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: در طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب پروژه‌های باز آفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجراء خواهد شد که همزمان با عید سعید غدیر عملیات اجرائی آن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در همین راستا و در سال رونق تولید سازمان ملی زمین و مسکن نیز در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی را آغازکرده است که در قدم اول فراخوان ۱۴۵ پروژه مشارکتی برای شناسایی سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بخش خصوصی در ۲۳ استان کشور اعلام عمومی شده است.

علی نبیان در این سفر از چندین پروژه مسکن مهر و مسکن مشارکتی بازدید کرد و بار دیگر تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی خود را مکلف به اتمام مسکن مهرهای بدون مشکل حقوقی تا پایان سال جاری می‌داند.

وی در بازدید از پروژه‌های در دست ساخت مسکن مهر و مشارکتی سنندج خواستار سرعت بخشی به روند ساخت آن‌ها شد و ضمن اشاره به بسته شدن پرونده مسکن مهر در ۵ استان کشور افزود: تلاش ما بر این است که در سایر استان‌ها نیز تا پایان امسال مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان گفت: در سفر امروز از چندین پروژه مسکن مهر و مسکن مشارکتی شهرستان سنندج با ظرفیت بیش از ۴ هزار واحد بازدید داشتیم که میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد بوده و بخشی از آن‌ها تحویل متقاضیان شده است، بخش دیگر آماده تحویل و بخش دیگری نیز در دست اجراست که امیدواریم با همت همکاران در این استان به‌زودی جشن اتمام مسکن مهر کردستان را هم برگزار کنیم.