شناسهٔ خبر: 70704 - سرویس هوایی

تکميل سيستم FIDS فرودگاه تبريز تا پايان امسال

فرودگاه تبریز مديرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی از تکميل سيستم FIDS سامانه اطلاعات پرواز فرودگاه تبريز تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های آذربایجان شرقی، مجید یارندی، در مراسم معرفی مسوول جدید اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه تبریز ضمن تشریح برنامه های اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی برای فرودگاه های مختلف کشور گفت: برنامه های متنوعی تا پایان سال اجرا خواهد شد که تکمیل سیستم FIDS  فرودگاه تبریز و ارایه اینترنت ایمن متمرکز از ستاد برای فرودگاه های کشور جزو این برنامه هاست.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های ما اجرای سیستم MSSP  (سیستم مدیریت امنیت شبکه) است که با اجرایی شدن آن ضریب ایمنی شبکه بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و قرار است امنیت فرودگاه های غرب کشور در این سیستم به فرودگاه تبریز واگذار شود.

یارندی با اشاره به انتصاب مسوول جدید اداره مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی فرودگاه تبریز عنوان کرد: امیدوارم حضور محمود حبیبی در این مسوولیت باعث پیشرفت روزافزون امور مخابرات و فناوری اطلاعات فرودگاه تبریز شود. نخستین انتظار من از حبیبی هماهنگی کامل با مدیرکل و همچنین مسوولان ستادی است و نیز با توجه به در پیش بودن اجرای قانون خاص در شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران و لزوم راه اندازی سیستم  نظام ارزیابی عملکرد  امیدوارم این فرودگاه پرچم دار ایجاد چنین سیستمی در فرودگاه های کشور باشد.

همچنین رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی ضمن تبیین اهمیت اداره مخابرات و فناوری اطلاعات در مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بنده خود را از خانواده مخابرات و فناوری اطلاعات می دانم و سالها از نزدیک شاهد زحمات و خدمات کارکنان این مجموعه به صنعت هوانوردی بوده ام.

آذری افزود: مصطفی پرکار خطیبی از همکاران پرتلاش و صادق اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی است که به مدت چهار سال عهده دار این مسوولیت بوده و در این مدت گام های موثری در جهت رشد کمی و کیفی این امور برداشته شده و اکنون این مسوولیت به حبیبی که خود چندین سال سابقه خدمت در این جایگاه را داشته است واگذار می شود.