شناسهٔ خبر: 70720 - سرویس هوایی

بيست و هشتمين روز اانتقال زائر خانه خدا به حج با اعزام ۱۵۰۰ نفر از فرودگاه‎های کشور

حجاج بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئول عمليات حج شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در بيست و هفتمين روز از عمليات اعزام زائران خانه خدا حدود ۱۵۰۰ زائر به سرزمين وحی اعزام می‎شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران، بر اساس اين آمار تا ديروز، ۱۲ مرداد، با گذشت ۲۷ روز از عمليات حج، طی ۳۴۲ پرواز شرکت هواپيمايی هما، ۸۴۱۱۴ زائر از فرودگاه‎های فعال در عملیات حج اعزام شده‎اند.

بر همين اساس امروز، ۱۳ مرداد، فرودگاه‎‎های ارومیه، مشهد، و امام خميني(ره)، در قالب شش پرواز ديگر حدود ۱۵۰۰ زائر را رهسپار فرودگاه جده خواهند کرد.

طبق آمار تا پايان بیست و هفتمین روز، با اعزام ۹۵ درصد زائران خانه خدا، ۱۹۳ پرواز به فرودگاه مدينه و ۱۴۹ پرواز به فرودگاه جده اعزام شده‎اند که از این بین بيش از ۸۳ درصد پروازها با تعجیل، به موقع و یا با کمترین تاخیر و باقی نیز با تاخیر بالای ۳۰ دقیقه انجام شده‎اند.

در طي اين مدت پروازهاي اعزام زائران خانه خدا در فرودگاه‎هاي همدان، شیراز، اهواز، بوشهر، زنجان، يزد، ساري، گرگان، بيرجند، زاهدان، بندرعباس، کرمانشاه، رشت و کرمان به پايان رسيده است.

گفتني است؛ با توجه به اینکه ایران توانسته است سهمیه اعزام ۲۰۰۰ زائر دیگر را نیز بگیرد، دو روز به عملیات اعزام افزوده شده است که به این ترتیب تا پایان روز ۱۶ مرداد ادامه خواهد یافت، بر همین اساس فرودگاه‎های اصفهان و تبریز که عملیات آنها به اتمام رسیده است با توجه به سهمیه دوباره‎ای که برای اعزام دریافت کرده‎اند در این دو روز دوباره فعال خواهند شد.