شناسهٔ خبر: 70722 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

۳ سال متوالی کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی در مازندران

تصادف مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از کاهش ۳ ساله متوالی تلفات حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی، اظهار داشت : طبق آمار رسمي پزشكي قانوني کشور، كل كشته هاي تصادفات رانندگي در سطح کشور در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۸۸ نفر بوده كه سهم مازندران از اين تعداد ،  ۱۱۶ نفر می باشد. از این رو  سهم مازندران از این حوادث رانندگي نسبت به کل كشور ، سه و نه درصد مي باشد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای مازندران در خصوص سهم  تلفات جاده ای مازندران در سال گذشته اظهارداشت : براساس آمار یکساله ، متوفیان رانندگی جاده ای در کشور ۱۲۱۲۴ نفر و در مازندران۴۵۰ نفر بوده که سهم استان سه و هفت درصد است.

وی ادامه داد: مازندران جزء ۴ استاني است كه طي ۳ سال  متوالی كاهش تلفات رانندگي را داشته است.

نجفی ضمن اشاره به این نکته که این استان از لحاظ تصادفات عابرين پياده در جايگاه ۲۷ در سطح استانهای کشور است ، خاطر نشان ساخت : نظر به وجود۲۵۰ دستگاه پل‌ عابر پیاده در محورهای استان که بیش از ۵۰ درصد پلهای عابر پیاده کشور می باشد اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال عده ای از مردم این معابر امن عبور و مرور هستیم.

وی تصریح کرد : با رشد روز افزون جمعیت و شمار خودروها در سطح شهرها، برای افزایش ایمنی عابرین هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان مردم نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد :  بدون تردید کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی در راهها نیازمند تلاش جدی بی وقفه ،عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی است که موجب کاهش سوانح رانندگی و ارتقای ایمنی راهها و حمل و نقل استان می شود.

نجفی افزود: امید است با تداوم این امر و همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیتهای کمیسیون های مدیریت اجرایی ایمنی استان این روند کاهش تلفات جاده ای در سالهای آتی نیز استمرار یابد.