شناسهٔ خبر: 70742 - سرویس هوایی

کاهش بی سابقه تاخيرات پروازی به دنبال ارتقای تجهيزات هندلينگ در فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد چهار شرکت هندلينگ کننده فرودگاه مشهد با به‌کارگيری بیش از ۵۰۰ دستگاه ماشين‌آلات تخصصی فرودگاهی موجب کاهش بی‌سابقه تاخيرهای پروازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان رضوی، عملکرد مناسب شرکت‌های هندلینگ کننده در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، با افزایش و به روز رسانی ماشین آلات خدمات رسانی فرودگاهی به بیش از ۵۰۰ دستگاه، باعث کاهش ۸۰ درصدی تاخیر در حوزه آماده سازی هواپیماها برای پرواز شده است.

ماشین آلات موجود شامل PUSHBACK، LDL،  DE-ICEING/ANTI-ICING، TRUCK، BELT، ECHELON،GPU،JET STAR، AIR CONDITION،CREW  MINI BUS،CATERING-MACHINA ، LAVATORY ، اتوبوس‌های حمل مسافر COBUS/ SCANIA، خودروهای خدمات ویژه مختص کهنسالان/ توانخواهان و سایر خودروهای حامل عوامل و کروی پروازی مراحل مربوط به آماده‌سازی انواع کلاس هواپیماها برای عملیات پروازی را انجام می دهند.

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد دومین فرودگاه پر ترافیک ایران به شمار می‌رود که در سال های اخیر با اقدامات توسعه یی‌فراگیر، گسترش ابنیه و اماکن پروازی و همچنین بکارگیری تجهیزات و تسهیلات مدرن و تخصصی صنعت فرودگاهی سالانه محل نشست و برخاست حدود ۷۵ هزار پرواز و اعزام و پذیرش بیش از ۱۰ میلیون مسافر است.