شناسهٔ خبر: 70745 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان:

آمار تلفات سوانح رانندگی در لرستان یکسان‌سازی می‌شود

کمیته حمل و نقل میثم قدمی گفت: آمار سوانح رانندگی و تلفات انسانی ناشی از آن در استان لرستان یکسان‌سازی و اختلافات آماری مرتفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، در جلسه کمیته جمع‌آوری آمار، اطلاعات و تحلیل داده‌های تصادفات که از کمیته‌های فرعی کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان است، بر ضرورت یکسان‌سازی آمار و اطلاعات و داده‌های تصادفات رانندگی درون و برون‌شهری در استان و همچنین تعیین تکلیف و تفکیک متوفیان خارج از چرخه حمل و نقل و محورهای تحت مسئولیت راهداری و پلیس راه تاکید شد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در این جلسه گفت: باتوجه به اختلافات آماری که بعضا به دلیل عدم هماهنگی در ارائه آمار به‌وجود می‌آید، یکسان‌سازی آمار و اطلاعات، داده‌های تصادفات و تلفات ناشی از آن در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

میثم قدمی تعامل بین‌بخشی را عامل مهمی در تحلیل سوانح و برنامه‌ریزی جهت کاهش تلفات رانندگی عنوان کرد و یادآور شد: باتوجه به اینکه رسالت اصلی تمام مجموعه‌های مرتبط با سفر و ایمنی سفر بر کاهش تلفات جاده‌ای متمرکز است با همت مضاعف مجموعه اعضای کمیته جمع‌آوری آمار و اطلاعات تصادفات می‌توان علاوه بر تهیه آماری صحیح و شفاف، موفق به کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان گردید.

براساس این گزارش، اعلام دلیل فوت از سوی نیروی انتظامی و پلیس راه به عنوان اولین دستگاه حاضر در صحنه تصادف، برگزاری جلسات کمیته جمع‌آوری آمار و اطلاعات به‌صورت منظم و هر ماه یکبار، ارجاع اهم مصوبات این کمیته در کمیسیون مدیریت اجرایی استان و انجام مکاتبات و پیگیری برای تخصیص اعتبارات ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

نمایندگان پلیس راه و راهور استان، پزشکی قانونی، شهرداری و رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه حضور داشتند.